بیش از 160 دانش آموز درگزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند

بیش از ۱۶۰ دانش آموز دبیرستانی به همراه ۱۵ سرپرست، با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان و سپاه درگز به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۱۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ دوم پاسدار محمد رضا غفاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در مراسم بدرقه دانش‌آموزان  اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 دشمنان اسلام و به ویژه استکبار به فکر ضربه زدن به این انقلاب بر افتادند.
 
فرمانده سپاه ناحیه درگز گفت: دشمن سه گزینه مهم برای ضربه زدن به ایران را در اختیار داشت که می‌توان به غائله کردستان، کودتا و جنگ اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: انجام هر کار بزرگی نیاز به بهانه و اراده دارد، صدام نیز گزینه مناسبی برای این کار بود چرا که فرد بی فکری بود لذا انقلاب تازه صورت گرفته ایران بهانه خوبی بود تا با حمایت آمریکا و دیگر کشور های استکباری ایران را مورد هدف حمله خود قرار دهد.

غفاری با بیان خاطراتی از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان گفت: شما اکنون عازم سرزمین هایی هستید که رزمندگان این سرزمین و هم سن و سال های شما همچون شهید فهمیده ، بهنام محمدی و شهید اژدو با تمام خلوص و با دست های خالی و بدون توقع از جان و مال خود گذشتند و رفتند.

هادی گله‌دار، مسئول بسیج دانش آموزی با بیان اینکه این اردوی شش روزه با قطار انجام می شود؛ گفت: بازدید از مناطق عملیاتی هویزه، اندیمشک، شلمچه، دهلاویه و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله عناوینی است؛ که در طول این اردوی فرهنگی اجرا می‌شود.

وی با تاکید به اهمیت بازدید از مناطق عملیاتی خاطر نشان کرد: برگزاری این اردوها برای نسل جوان دستاوردهای بسیار مهم و تاثیرگذاری فرهنگی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای فرهنگ شهادت، آشناسازی دانش آموزان با دوران هشت ساله دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید حسین فهمیده از مهمترین دستاوردهای این اردو خواهد بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها