شورای هماهنگی حزب‌الله مشهد اعلام کرد

حضور عنصر امنیتی رژیم فرانسه با عنوان سفیر در دانشگاه فردوسی

شورای هماهنگی حزب‌الله مشهد در اعتراض به حضور سفیر امنیتی فرانسه در مشهد مقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور عنصر امنیتی رژیم فرانسه با عنوان سفیر در شهر ما برای ایران و انقلاب اسلامی خطرناک است، مسؤولان به وظایف خود عمل کنید و مانع حضور ایشان در دانشگاه فردوسی شوید و الا حزب‌الله و نیروهای انقلابی به وظایف خود عمل خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۷۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امروز 19 آبان ماه سفیر کشور فرانسه در ایران در دانشگاه فردوسی مشهد به سخنرانی خواهد پرداخت.

شورای هماهنگی حزب‌الله مشهد در اعتراض به حضور سفیر امنیتی فرانسه در مشهد بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دانشگاه فردوسی مشهد و وزارت امور خارجه از سفیر فرانسه برای سخنرانی در این دانشگاه دعوت کرده‌اند! رئیس دانشگاه فردوسی علت دعوت از آقای «فرانسوا سنمو» را تعاملات گسترده با دانشگاه‌های فرانسه و تحقیق و برنامه‌ریزی در زمینه ادبیات تطبیقی زبان فارسی و فرانسه دانسته است! اگرچه وب‌سایت این دانشگاه موضوع سخنرانی وی را «چالش‌های اقتصادی اجرای برجام» اعلام کرده است.

سفیر فرانسه در ایران عنصر ارشد اطلاعاتی این کشور بوده است و سوابق امنیتی خطیری نظیر ریاست بخش اطلاعات اداره کل امنیت خارجی فرانسه را در پرونده کاری خود دارد و واقعاً جای سؤال است که چه طور و به چه‌منظور از وی برای برنامه‌ریزی در زمینه ادبیات تطبیقی زبان و ادبیات فارسی و فرانسه دعوت می‌شود!

اگر این دعوت نامیمون را بگذاریم کنار عدم صدور ویزای کشور فرانسه برای استاد دانشگاه ایرانی، آقای دکتر وکیلی که اتفاقاً استاد تاریخ دانشگاه فردوسی است و شاید منظور آقای کافی رئیس این دانشگاه نیز از تعاملات گسترده همین باشد، بهت و حیرت دوچندان می‌شود.

دکتر وکیلی قرار بوده است در اردیبهشت 94 در کنفرانسی با موضوع روابط فرهنگی و تاریخی ایران و فرانسه در این کشور شرکت کند که به این دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد به‌صورت کتبی اعلام می‌شود؛ «شما برای روابط بین‌الملل و امنیت اروپا خطرناک هستید و به شما ویزای ورود به فرانسه داده نمی‌شود.»

خطاب اول ما به همین آقای « فرانسوا سنمو» است:

آقای «سنمو»!

ما نمی‌دانیم برای چه امر مهمی پا به مشهد ما گذاشته‌اید! و واقعاً چه ضرورتی داشته است که به این شهر بیایید، اما باید بدانید هواپیمای شما در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشسته است و این شهید هاشمی‌نژاد، خطیب و نویسنده محبوب ما است که ژیسکار دستن، میتران، شیراک، سارکوزی و اولاند شما با قاتلانش (رجوی و منافقین قاتل خلق) عکس یادگاری گرفته‌اند.

شما در حالی بنا دارید در دانشگاه فردوسی ما سخنرانی کنید که استاد تاریخ ما اجازه سخنرانی در دانشگاه‌های شما را ندارد اما پارلمان شما پذیرای تروریست‌ها و قاتلان مردم این مرزوبوم است تا راجع به مبارزه با تروریسم سخنرانی کنند! و شما احتمالاً از همان خیابان‌هایی عبور خواهید کرد که در آن زنان و دانشجویان و مغازه‌داران و نماینده‌های مشهد به دست این تروریست‌های تحت‌الحمایه‌ شما ترور شدند؛ نام شهیدان این شهر را به خاطر بسپارید!

و حتماً خوب می‌دانید که کشور شما دومین کشور صادرکننده سلاح به رژیم بعث صدام، در طول هشت سال جنگ تحمیلی بوده است و روزی بنا داشتید این شهر و ایران ما را با قتل‌عام و ترور و جنگ و بمب شیمیایی، ارسال خون‌های آلوده و تحریم و ... ناامن و ویران کنید و شاید برایتان جای تعجب باشد که علی‌رغم همه این بیش از 35 سال تلاش‌ شما و دوستانتان، مشهد ما همچنان در سایه حریم ولایت امام رضا (ع) و زیر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در امنیت و آبادانی به سر می‌برد.

کرامت مردم کشور ما که به شما اجازه داده‌اند به‌عنوان سفیر در ایران اسلامی حضورداشته باشید، نمی‌تواند دلیلی برای این باشد که  سخنران محافل علمی و دانشگاهی ما نیز باشید.

خطاب دیگر ما به مسؤولان شهر مشهد است:

لطفاً به وظایف خود عمل کنید و مانع حضور و سخنرانی ایشان در دانشگاه فردوسی مشهد شوید والا حزب‌الله و نیروهای انقلابی به وظایف خود عمل خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها