در نشست نشان ایثار و رسانه مطرح شد؛

انتظامی: پرداختن به بحث ایثار یکی از وجوه کار اجتماعی است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در کار رسانه معتقد به کار اجتماعی هستیم یکی از وجوه آن پرداختن به موضوع ایثار است.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۱۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج،معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در کار رسانه معتقد به کار اجتماعی هستیم یکی از وجوه آن پرداختن به موضوع ایثار است. 
 
سعید علامیان دبیر نخستین نشان جایزه ایثار و رسانه در نشست خبری ای که عصر امروز در سالن نشست های بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: تشکل های فعال در زمینه ایثار و رسانه تحت عنوان نشان و جایزه ایثار توافق کردند اولین جایزه نشان ایثار و رسانه را برگزار کنند. 
 
وی افزود: در جلساتی که ابتدای سال 95 برگزار سه بحث پیگیری و دنبال شد، ابتدا بحث جمع آوری آثار که کار گروه جمع آوری آثار که کار خود را از اواخر خردادماه شروع کرده است و با طرق مختلف از همه مدیران و صاحبان آثار دعوت می کند. 
 
علامیان تصریح کرد: گروه ارزش گذاری، معیارها، آثار و نحوه انتخاب رسانه های برتر را کارشناسی می کنند.  
 
وی تصریح کرد: کارگروه داوری خروجی این نشان را برعهده دارد. دو دسته از داوران شناخته شده جامعه مطبوعاتی کار داوری را برعهده دارند. گروه اولیه پس از داوری اولیه کار را به داوران دوم می رسانند. 
 
علامیان عنوان کرد: چهار نشان به برترین رسانه در زمینه ایثار اجتماعی و فداکاری ها، بهترین رسانه در دفاع مقدس و جهاد و شهادت، برترین اثر در حوزه ایثار اجتماعی و رسانه و برترین اثر ایثار جهاد و شهادت به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 
 
نخستین نشان جایزه ایثار و رسانه گفت: دبیر شورای سیاستگذاری پس از بررسی به این نتیجه رسید این رقابت را در استان ها نیز داشته باشیم. به همین منظور دو جایزه درجه یک و دو به بهترین رسانه در سطح استان و بهترین اثر در حوزه ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت خواهیم داشت. 
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز را بر شیوه نامه داوری گذاشتیم افزود: در آثار مربوط به ایثار اجتماعی چهار رتبه در نظر گرفته شده و در بخش جهاد و شهادت چهار اثر برگزیده را انتخاب خواهیم کرد. 
 
علامایی عنوان کرد: اولین بار است این نشان برگزار می شود و انتظار اینکه نمره عالی بالایی بگیریم، نداریم. 
و همچنین نخستین نشانی است که بخش های صنفی مطبوعاتی آن را بنا گذاشتند. 
 
 محمد جواد محقق از داوران نشان ملی ایثار بیان کرد: بحث ایثار بحث جدیدی نیست بالاترین ایثار، ایثار جان است و چون شرایط دفاع مقدس به گونه ای بود که بالاترین ایثارها اتفاق در این صحنه اتفاق افتاد دیگر مصادیق ایثار کمتر دیده شد.  
 
محقق تصریح کرد: در شرایط امروز فرصتی ایجاد شده به طیف های اجتماعی، مشاغل و سنین مختلف بپردازیم و ایثارگران آن ها را معرفی کنیم. 
 
ارزش کار مدافعان حرم بیش از رزمندگان دفاع مقدس است/ پرداختن به بحث ایثار یکی از وجوه کار اجتماعی است 
 
حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشان ایثار و رسانه مبنای یک توجه ارزشی به رسانه های مروج این فرهنگ است.  
 
وی بیان کرد: دست اندرکاران این نشان نزدیک دو سال مشغول برنامه ریزی هستند که کار مبنای فکری قوی داشته باشد و زمینه تشویق همه همکاران برای پرداختن به این موضوع داشته باشیم. 
 
انتظامی با بیان این نکته که امروز ایثار مدافعان حرم را داریم، گفت: از جهاتی ارزش کار مدافعان حرم بیشتر از رزمندگان دفاع مقدس است. اگر در کار رسانه معتقد به کار اجتماعی هستیم یکی از وجوه آن پرداختن به موضوع ایثار است. 
ارسال نظرات