خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۱۲ روحانی در روستاهای میامی استقرار دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به استقرار ۱۲ مبلغ در روستاهای میامی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی، گفت: حضور روحانیان در روستاها باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۲۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری با حضور در بخش کالپوش از توابع میامی ضمن بیان اینکه حضور روحانی در روستاها باعث افزایش سطح باورهای دینی مردم و کاهش معضلات اجتماعی منطقه می‌شود، ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی از بدو آغاز به کار خود در سال۶۰، نگاه ویژه‌ای به اعزام مبلغ در روستاهای کشور داشته که این امر در استان سمنان به‌خوبی پیگیری می‌شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در روستاهایی که از نعمت داشتن روحانی بی‌بهره هستند، متأسفانه معضلات اجتماعی بیشتر به چشم می‌خورد لیکن یکی از  سیاست‌های ترویجی سازمان تبلیغات اسلامی، اعزام مبلغ به روستاهای استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: بخش کالپوش دارای ظرفیت‌های ویژه نیروی انسانی، نسل جوان و همچنین گردشگری و کشاورزی است که عنایت به این مقوله‌ها می‌تواند رشد و توسعه کمی و کیفی اقتصاد و فرهنگ این منطقه را در پی داشته باشد.

شکری همچنین بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب روی‌داده در بخش کالپوش برقراری نماز جمعه در این بخش است که برای نخستین بار این امر طی تاریخ انقلاب اسلامی در این منطقه رقم خورده است که می‌توان از آن به‌عنوان نقطه عطفی درزمینهٔ ترویج مسائل دینی و مذهبی یادکرد.

وی افزود: مردم کالپوش درزمینهٔ معنویات و ترویج مسائل دینی دارای استعدادهای خوب قرآنی، فرهنگی و دینی هستند که حمایت آن‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در این بخش رقم بزند لیکن توجه و عنایت ویژه مسئولان به این بخش درزمینهٔ رفع مشکلات مردمی می‌تواند روند بروز و ظهور استعدادهای جدید دینی و قرآنی این منطقه را تسریع کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین اهتمام ویژه به امور قرآنی را گره‌گشای مسائل و مشکلات جامعه دانست و گفت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه امور قرآنی و تقویت مراکز و خانه‌های قرآنی از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که می‌تواند اتفاقات خوبی را در زمینه‌های دینی و معنوی رقم بزند.

شکری با اشاره به اهمیت حضور روحانی در روستاها برای ترویج فرهنگ دینی و فعالیت‌های قرآنی، بیان داشت: وجود یک عالم و روحانی به‌عنوان کارشناس دین در روستا به‌عنوان یک ضرورت مهم در هر منطقه و مطالبه عمومی است که این امر نشان می‌دهد مردم روستاهای میامی در کنار مقولات عمرانی و اقتصادی، نگاه ویژه‌ای نیز به مسائل معنوی و دینی خوددارند که این امر قابل‌تقدیر است و رسالت مسئولان نهادهای فرهنگی را دوچندان می‌کند.

وی افزود: رفع مشکلات فرهنگی و قرآنی در بخش کالپوش و روستاهای پرجمعیت این بخش می‌تواند گامی مؤثر درزمینهٔ ترویج فرهنگ قرآنی باشد لذا از مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم تا نگاه ویژه‌ای به مسائل دینی در این بخش داشته باشند.

در پایان این دیدار مشکلات و مسائل روستاهای بخش کالپوش و همچنین ضرورت تخصیص اعتبارات برای تکمیل خانه عالم روستای حسین‌آباد مطرح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها