خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه مشهد مقدس:

اطلاع‌رسانی دقیق و منسجم به افزایش شمار موقوفات می‌انجامد

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: امروز بدون تردید، اطلاع‌رسانی دقیق و منسجم به افزایش شمار موقوفات می‌انجامد.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۳۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مؤذن امروز درباره اهمیت وقف در قرآن کریم و لزوم توجه بیشتر به موقوفات اظهار داشت: باید اطلاعات مردم را نسبت به موقوفاتی که در کشور صورت گرفته، با برنامه‌ریزی درست بالا برد و مردم با جریان خیر و نیکی که در این راستا انجام می‌شود، آشنا شوند.

وی تأکید کرد: اداره‌های اوقاف و امور خیریه در راستای شفاف‌سازی ایستگاه‌های هدف در صرف پول‌های به دست آمده از اجاره‌بهای موقوفات و اینکه این مبالغ صرف چه کارهایی می‌شود، باید آگاهی مردم را بالا ببرند.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس اظهار کرد: اگر درست اطلاع‌رسانی شود که وقف برای آخرت مردم مفید است، قطعاً جذب در مقوله وقف بیشتر می‌شود و مردم برای آن ارزش قائل خواهند شد؛ امروز بدون تردید، اطلاع‌رسانی دقیق و منسجم به افزایش شمار موقوفات می‌انجامد.

درآمدهای موقوفات باید برای رفع مشکلات شهرها هزینه شود

مؤذن با اشاره به اینکه مردم اعتقاد خوبی به مسائل وقف دارند، تصریح کرد: اگر متولیان امر در راستای تأمین رضایت مردم و نیت آنها در امور وقف تلاش کنند و در راه آگاه‌سازی عمومی کارکرد بیشتری داشته باشند، رضایت مردم حاصل می‌شود.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس اظهار کرد: وعده‌های مسؤولان در مورد وقف باید کارکرد داشته باشد و درآمدهای موقوفات نباید خارج از نیات مربوطه هزینه شود.

مؤذن بیان کرد: درآمدهای حاصل از موقوفات باید مشکلات داخلی را رفع کند و متولیان باید در این راستا با عملکرد خوب خود، اعتماد مردم را جلب کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها