خبرهای داغ:
مسئول راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان کشور خبر داد:

آغاز نشست سالانه کارگروه زن و خانواده سازمان بسیج با حضور 79 نخبه بسیجی/ موضوعات زنان در 5 کمیته تخصصی بررسی می شود

مسئول راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در حاشیه برگزاری نشست تخصصی سالانه کارگروه های استانی سازمان بسیج با اشاره به کارگروه تخصصی زن و خانواده گفت: 79 نخبه بسیجی در 5 کمیته تخصصی حوزه زن و خانواده به بررسی مسائل و موضوعات زنان می پردازند و نتایج این نشست به عنوان بیانیه در سند ملی مجمع عالی بسیج قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۰۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
مسئول راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینا بیابانی در گفتگو یی با اعلام این خبر که نشست تخصصی کارگروه های استانی سازمان بسیج در سالن همایش های این سازمان در تهران آغاز شد، گفت: این دومین نشست مجمع عالی بسیج است که صبح امروز، چهارشنبه 19 آبان با برگزاری مراسم افتتاحیه در حضور 750 نفر از مسئولان بسیجی از سراسر کشور و با سخنرانی رئیس سازمان بسیج سردار نقدی، سردار فرهادی و دکتر زاکانی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این مراسم اهداف، موضوعات و نتایج کار گروه شرح داده شد، همچنین روند اجرای برنامه ها و روش های تدوین بیانیه مجمع نیز تبیین گردید و سپس 15 کار گروه در موضوعات تخصصی از پیش تعیین شده، کار خود را آغاز کردند و خروجی این جلسات، تدوین سند ملی سازمان بسیج در کل کشور خواهد بود.

جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مورد کارگروه تخصصی زن و خانواده به عنوان یکی از کارگروه ها گفت: این کارگروه در دانشکده حضرت زینب(س) در کمیته های تخصصی، خانواده با ریاست دکتر معصومه حاجی حسینی، کمیته جمعیت و اشتغال با ریاست خانم دکتر سیاح، کمیته آسیب های اجتماعی و بین الملل با ریاست فرشته روح افزا و کارگروه کمیته تدوین محتوا با ریاست خانم دکتر شادی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: اعضای عادی این کمیسیون روئسا و دبیران کارگروه زن و خانواده سازمان بسیج جامعه زنان در استان ها هستند که پس از بررسی هر موضوع در کمیته مربوطه نتایجی که به صورت بیانیه به استان ها اعلام می شود را در حوزه تخصصی خود در استان ها و با حضور زنان نخبه و بسیجی بررسی می کنند و تا دو ماه فرصت دارند که نتایج بررسی خود را که شامل تهدید و فرصت و آسیب شناسی موضوعات در استان و شهرستان هایشان است، ارائه دهند تا به نتیجه نهایی نرسیده شود.

بیابانی در خصوص نتایج بررسی های استانی نیز گفت: تمام نظرات در همه موضوعات زن و خانواده و چالش های آن در سطح کشور است که در این بیانیه بررسی و در صورت صلاحدید اعمال خواهد شد تا در جلسه نهایی مجمع  عالی بسیج که اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفندماه سال جاری تشکیل می شود، به عنوان بخشی از سند ملی بسیج در حوزه زن و به مسئولین پیشنهاد داده شود.

وی افزود: در حقیقت این بیانیه مطالبه خواهران بسیجی در تمام سطوح از همه مسئولین در سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه است و سندی متشکل از سیاست ها و راهبردهای این حوزه است که با اعمال نظر تمام خواهران بسیجی و نخبه به تدوین خواهد رسید.

جانشین مسئول بسیج جامعه زنان کشور در پایان گفت: این سند که در شکل بیانیه، بخشی از سند ملی بسیج را تشکیل می دهد، به عنوان دستور کار و  نقشه راه سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز قرار خواهد گرفت و برای عملی شدن اهداف آن، برنامه های کاربردی و اجرایی آن به تمام رده های بسیج در سال آینده ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ل

منبع :بسیج زنان کشور 
ارسال نظرات