خبرهای داغ:
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سمنان:

مرمت حمام قلي سمنان به اتمام رسيد

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت:مرحله اول مرمت حمام قلی سمنان با رویکرد بهسازی و مرمت بافت با ارزش تاریخی شهر سمنان به اتمام رسيد.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۷۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان،«حميدرضا دوست محمدي» افزود: حمام قلي از عناصر با ارزش بافت تاريخي سمنان است كه در گذر تاریخی فرهنگی کهندژ قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه این حمام تاریخی متعلق به دوره صفويه است، گفت: اين بناي تاريخي در حال حاضر کارگاه سفالگری است و مرمت و بهسازي اين بنا، علاوه بر زيباسازي چهره بافت تاريخي سمنان در افزايش بازديد گردشگران از محدوده بافت و كارگاه سفالگري واقع در اين بنا، موثر است.

وي افزود: پاک‌سازی دیوارها از اندودهای فرسوده ، تخریب دیوارهایي كه بخش عظيمي از آنها از بين رفته و دیواره های با نماسازی نامتعارف الحاقی، ساماندهی بخشي از بام حمام، احداث دیوار با نمای آجر و سیم گل، مرمت دیوار و بهسازی نمای بدنه‌های مشرف به محور تاریخی کهندژ از جمله فعاليت‌هاي انجام شده براي مرمت و بهسازي اين حمام تاريخي است.

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت: مرحله دوم مرمت حمام قلي سمنان توسط سرمایه گذار بخش خصوصي و با نظارت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با رویکرد مرمت بام حمام در حال انجام است.

شهرستان سمنان داراي 113 اثر ثبت شده در فهرست ميراث ملي است، حمام قلي از يادگاران دوره صفويه نيز به شماره5633 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها