خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام پناهیان:

پیامبر(ص) ضامن استجابت دعای زائران امام حسین(ع)/کربلا با تمام مصائب یک چهارم مظلومیت امیرالمؤمنین است

حجت الاسلام پناهیان در صحن حضرت زهرا(س) آستان مقدس امیرالمؤمنین گفت: شیعیان به میزان عاشورا، غدیر را گرامی بدارند چراکه اگر غدیر گرامی می‌شد عاشورا رخ نمی‌داد.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۱۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
 حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد دانشگاه امروز در صحن حضرت زهرا آستان مقدس امیرمومنان علی(ع) به سخنرانی پرداخته و با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) ادامه دشمنی با امیرمومنان علی(ع) است، گفت: امیرمومنان علی(ع) در زمان خود افزون بر سه گروه قاسطین، مارقین و ناکثین با گروه چهارمی مواجه بود که ظاهرا بر علیه او نبودند اما در باطن برخلاف خواسته‌های عمل می‌کردند.
وی افزود: درگیری این گروه با امیرمومنان علی(ع) چنان ادامه پیدا کرد که منجر به شهادت امام حسین(ع) در کربلا شد، کسانی که به فرموده امیرمومنان علی(ع) ظاهرا مرد بودند و خواسته‌های خود را به امامشان تحمیل می‌کردند.
استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: این گروه هراز گاهی سخنان امیرمومنان علی(ع) را شنیده و گزینشی اطاعت امر می‌کردند.
وی در ادامه گفت: کربلا با همه مصائب آن یک چهارم مظلومیت امیرمومنان علیی(ع) است اگر امام حسین(ع) قیام کردند تا آنان را رسوا کنند.
حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) به خصوص هنگام اربعین حسینی، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: هر کس از شیعیان به زیارت امام حسین(ع) برود من ضامن استجابت دعای آنها هستم و ضمانت می‌کنم که در دنیا و آخرت بلا از سر آنها دفع شود.
وی با بیان اینکه غدیر به اندازه عاشورا اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان غدیر را گرامی داشته بودند واقعه عاشورا رخ نمی داد، غدیر در فرهنگ شیعه بسیار اهمیت دارد بنابراین برای گرامیداشت آن از هر اقدامی فروگذاری نکنید.
 
انتهای پیام/ل
منبع :طنین یاس 

 

ارسال نظرات