امام‌جمعه قوچان خبر داد

اجتماع هیأت‌های مذهبی همزمان با اربعین حسینی در مسجد جامع قوچان

امام‌جمعه قوچان از اجتماع هیأت‌های مذهبی همزمان با اربعین حسینی در مسجد جامع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۱۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امروز در نخستین نشست ستاد مردمی ساماندهی مزار شهدای گمنام قوچان با هیأت‌های مذهبی و مداحان در محل جلسات دفتر امام‌جمعه این شهرستان اظهار داشت: نمی‌توان کار شهر را به گردن یکدیگر بیندازیم بلکه هر شهر برای پیشرفت نیازمند این است تا مردم و انسان‌های تأثیرگذار روی مسائل شهر به‌عنوان اثرات وجودی کار کنند.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری به تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی توصیه داشته‌اند و یکی از پتانسیل‌های این قرارگاه را هیأت‌های مذهبی دانستند، گفت: اعتماد به مسؤولان وجود دارد اما هر جا کارهای مردمی انجام‌ شده به نتیجه رسیده‌ایم البته مسؤولان نیز باید در انجام کار خود تلاش داشته باشند و آن را به یکدیگر حواله ندهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با تأکید بر اینکه برای پیشرفت در مسیر شهرستان باید نقطه نظرات را به‌درستی اعلام کنیم، تصریح کرد: تلاش شده با افراد و گروه‌های متعدد در این شهرستان نشست‌های مختلف برگزار و از فکر و اندیشه آن‌ها استفاده کرد و از تغییر اِبایی ندارم بلکه تنها رضایت مردم مدنظر است.

دستجردی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی و مداحان به‌عنوان خواص در جامعه شناخته می‌شوند که باید برای تشکیلات شهر خود را دخیل و ذینفع دانسته و هر جا که لازم بود مردم را توجیه کنند، بیان کرد: در جریان امام حسین (ع) نیز اگر خواص آن دوران عامه جامعه را توجیه می‌کردند این اتفاقات رخ نمی‌داد و در طول انقلاب اسلامی ایران نیز اگر مردم به میدان نمی‌آمدند امام (ره) تنها می‌ماند.

وی با یادآوری اینکه برای پیشرفت شهرستان ارتباطاتی با حوزه علمیه خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و قوچانی‌های مقیم تهران برقرارشده است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا هرماه با نماینده مردم در مجلس و فرماندار، روحانیون، هیأت‌های مذهبی و مداحان جلسات جداگانه‌ای برگزار شود و در هر حوزه موضوعات مربوطه به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شود.

امام‌جمعه قوچان بابیان این موضوع که باید در این شهرستان روزبه‌روز پیشرفت کرد، گفت: روز تاسوعا جمع زیادی از هیأت‌های مذهبی با یک هماهنگی و همدلی توانستند اجتماع بزرگی در این روز را به وجود آورند و در روز اربعین نیز طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برنامه جامع و مفصلی توسط هیأت‌های مذهبی در مسجد جامع قوچان برگزار خواهد شد.

دستجردی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه باید محور جریان را حمایت کنید، یادآور شد: قوچان دارای مردم و مسؤولین خوب و ولایتمداری است و ازنظر جغرافیایی جایگاه مناسبی دارد و من به‌عنوان امام‌جمعه برای مردم آبرویم و هرچه دارم را خواهم گذاشت.

در ادامه یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با بیان اینکه امام‌جمعه این شهرستان دارای روحیه تعاملی بوده و باید از این فضا برای رونق فرهنگی استفاده کرد، ابراز داشت: تشکیل جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی، ایجاد قرارگاه فرهنگی و... حرکت‌های خوبی بوده که برای ارتقاء معنویت و فرهنگ ناب محمدی باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی با یادآوری اینکه شهدای گمنام حق بزرگی بر مردم این شهرستان دارند که حدود دو سال و شش ماه از میزبانی مردم قوچان از این شهدا می‌گذرد، بیان کرد: امام‌جمعه پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی برای ساماندهی و ایجاد اِلمان شهدای گمنام را داده که پس از تشکیل ستاد و برقراری مصوبات گروهی از روحانیون و خیرین نخستین کمک‌های مردمی را به‌حساب واریز کردند.

وی با اشاره به این موضوع که کیفیت کار بسیار مهم بوده و باید هیأت‌های مذهبی و مداحان پرچم‌دار این حرکت مردمی قرار بگیرند، تأکید کرد: این پروژه دارای اعتبار ملی یا محلی نیست و مردم باید با اتحاد و محوریت امام‌جمعه این کار را به سرانجام مناسبی برسانند.

عضو ستاد مردمی ساماندهی مزار شهدای گمنام قوچان بابیان این مطلب که تا فروردین سال جاری کاری برای این شهدا انجام‌نشده بود و پس از اعتراضات و پیشنهاد‌های مردمی هیأت امنایی با حضور امام‌جمعه قبلی برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر 500 میلیون ریال برای این پروژه مصوب کردند که مبلغی به پیمانکار و مابقی نیز بابت مصالح و... هزینه شد اما تنها 20 تا 30 درصد کار صورت گرفته است که تکمیل آن همت مردمی می‌خواهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها