خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود

ثبت نام 1724 زائر شاهرودی در سامانه سمان و دریافت روادید برای سفر اربعین

هاشمی در نشست هماهنگي خدمات سفر در شاهرود گفت: از طريق سامانه سمان چهار هزار و ۳۸۰نفر براي اعزام به كربلا در استان سمنان ثبت نام شده اند كه از اين تعداد بيشترين سهم با ميزان يك هزار و ۷۲۴ زائر به شهرستان شاهرود تعلق دارد.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۳۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در نشست هماهنگي خدمات سفر كه به ميزباني فرمانداري شاهرود برگزار شد با بيان اينكه موكب اين شهرستان هم اكنون در كربلا مستقر شده است، اظهار کرد: ۸۲تن كالا به همراه دو دستگاه كاميون به نام موكب مصباح الهدي هفته گذشته به كربلا اعزام شد و اين موكب به مدت ۱۰ روز وظيفه اسكان و پذيرايي از ۱۵ هزار زائر در سه وعده غذايي را به عهده خواهد داشت.

معاون استاندارسمنان و فرماندار شاهرود افزود: مرز چذابه به عنوان مرز خروجي براي استان سمنان در نظر گرفته شده است، و از طريق سامانه سمان چهار هزار و ۳۸۰نفر براي اعزام به كربلا ثبت نام شده اند كه از اين تعداد بيشترين سهم با ميزان يك هزار و ۷۲۴ زائر به شهرستان شاهرود تعلق دارد.

وي خاطر نشان کرد: چهارهزار قطعه رواديد براي زائران استان صادر شده است، كه بيشتراين زائران، يعني يك هزار و ۷۲۴ زائر استان، از شاهرود اعزام شده اند.

هاشمي با بيان اينكه در آستانه ايام اربعين حسيني ستاد تسهيل سفر شاهرود آماده پذيرايي از زائران است، تصریح كرد: موقعيت شاهرود به علت قرار گرفتن در بين دو حرم علي بن موسي الرضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) به عنوان بين الحرمين شناخته شده و اين مهم مي طلبد تا با بسيج شدن دستگاه هاي اجرايي بتوانيم پذيراي زائران اربعين حسيني نيز باشيم.

معاون استاندارسمنان بیان كرد: براي انجام خدمات رساني بهتر و بيشتر لازم است تا ادارات ذي ربط با در اختيار گذاشتن امكانات و تجهيزات مانند نمازخانه هاي مدارس، بازرسي جايگاه هاي سوخت و تامين سوخت مورد نظر زائران، فعال بودن خودپردازها، نظارت بر نظافت شهري و بهداشت پارك ها نسبت به پذيرايي از زائران در ايام اربعين تمام همت و توان خود را به كار بندند.

وي گفت: با توجه به اينكه مسافران اين ايام زائران امام هشتم(ع) هستند لذا بيمارستان ها و مراكز درماني بايد با همكاري دستگاه هاي اجرايي مسافراني كه در طول سفر دچار حادثه شده اند را به صورت موقت اسكان دهند و باتوجه به برودت هوا در اين ايام سيستم گرمايشي مراكز اسكان حتما مورد بازرسي قرار گيرد و همچنين ساير نهادها نيز خود را براي تداركات بهتر اين ايام مهيا كنند تا بتوانيم به بهترين شيوه پذيراي زائران علي بن موسي الرضا(ع) باشيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها