خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی گفت:

پیاده‌روی اربعین اقدامی اجتماعی برای نجات جامعه بشریت

کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: پیاده ‌روی اربعین تنها یک کار فردی نیست، بلکه اقدامی اجتماعی برای نجات و آگاهی جامعه بشریت است.
کد خبر: ۸۷۷۷۷۸۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

حجت‌الاسلام خضری کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت و جایگاه زیارت اربعین اظهار کرد: زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین از راه دور و نزدیک از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است.

وی با اشاره به روایات متعدد تبیین کرد: سیدالشهدا خون خود را فدا کردند تا بشریت از جهالت و حیرت (گمراهی) نجات یابد و بتواند به سعادت برسد.

این کارشناس تصریح کرد: امروز جهان ما با جهالت نوین و حیرتی جهانی روبه‌رو است که نمی‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و اثری که خون سیدالشهدا دارد، نجات جامعه از این موضوع است، البته نیاز است که خود انسان ها هم این تفاوت در راه و عملکرد را درک نمایند.

خضری اضافه کرد: منظور از جهل در جامعه امروز، جهل علمی نیست بلکه جهل عملی است که گریبان گیر دنیای امروز شده است، خیلی ها هستند که درست را از غلط تشخیص می دهند ولی به خاطر دنیا عاقبت خود را فدا می کنند.

وی دنیای امروز را پر از جهل، فساد و گناه عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز کسی عاقلانه عمل نمی‌کند و پیاده‌روی اربعین نیز همچون خون امام حسین(ع) نجات دهنده جامعه از جهالت است.

کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد: پیاده‌روی میلیونی اربعین  نگاه همه ما را از میان تمام نقاط که ظاهر زیبای دنیایی دارند به سمت کربلا و امام حسین(ع) معطوف می‌کند.

خضری پیاده‌روی اربعین حسینی را اقدامی بزرگ دانسته و متذکر شد: این تجمع میلیونی باعث می‌شود که نگاه بشریت بیشتر به سمت حق و هدایت معطوف شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین تنها یک کار فردی نیست بلکه اقدامی اجتماعی برای نجات و آگاهی جامعه بشریت است، آنها که موفق شدند در این راه حضور یابند واقعا سعادت بزرگی نسیبشان شده است و آنان که نمی توانند بروند، به هر دلیلی دل و جان خود را در این راه قرار بدهند چرا که ائمه ما توجه خاصی به این موضوع دارند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها