خبرهای داغ:
دادستان نظامی قزوین:

آشنایی با جرم، در حیطه مسائل نظامی بسیارمهم است

دادستان نظامی قزوین اذعان کرد: بدیهی است که نیروهای نظامی باید با مشکلات و جرائم حیطه فعالیت خود آشنا شوند تا بتوانند از آنها دوری کنند یا آنها را مرتکب نشوند.
کد خبر: ۸۷۷۷۸۰۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

رحیم یونسی زرینی دادستان نظامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد: هرسال بحث پیشگیری از وقوع جرم به صورت مستقل و برنامه‌ریزی شده در دستور کار مراجع قضایی استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال بحث پیشگیری از وقوع جرم درخصوص فرار از خدمت سربازی است که توسط ارگان‌های کشوری نیز مطرح شده است.

این مسئول در ادامه از برگزاری نشست سیاسی در این خصوص خبر داد و گفت: در 22 آذر ماه سال جاری نشستی با محوریت پیشگیری فرار از خدمت به میزبانی سپاه استان قزوین برگزار خواهد شد.

این دادستان نظامی اضافه کرد: این نشست با حضور مسئولین و فرمانده‌های نیروهای مسلح استان برگزار خواهد شد و در پایان نتایج این گردهمایی را تقدیم نیروهای مسلح می‌کنیم.

یونسی زرینی آگاه‌سازی را عاملی مهم در پیش‌گیری از جرایم عنوان کرد و گفت: بدیهی است که نیروهای نظامی باید با مشکلات و جرائم حیطه فعالیت خود آشنا شوند تا بتوانند از آنها دوری کنند یا آنها را مرتکب نشوند.

وی ادامه داد: مسائل حقوقی و کیفری مطرح در این زمینه در کلاس های آموزشی متعددی طی سال به کارکنان نیروهای مسلح آموزش داده می شود.

این مسئول تشریح کرد: طی سال با بررسی  شاخص ها تلاش می کنیم تا جرایمی که بشتر از سایر جرائم مورد ارتکاب قرار گرفته اند را به عنوان آسیب جدی بشناسیم و یگان هایی که بیشتر مرتکب این جرم شده اند را تشخیص داده و راهکارهای مقابله با آن را مورد بررسی قرار دهیم.

این دادستان نظامی در خاتمه توضیح داد: جرائم متعدد در طول سال مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به شاخص‌ها و آمارهای سال‌های گذشته مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به نهادهای کشوری ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: پس از بررسی های متعدد بر اساس تشخیص قضات راهکارهای پیشگیری و کاهش جرائم و هم‌چنین چگونگی آگاه‌سازی‌ها به ارگان‌ها ابلاغ خواهد شد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها