خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

ترامپ یا کلینتون چه فرقی به حال ایران دارند؟

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا توسط هر کس که اداره شود همواره دشمن ایران خواهد بود گفت: روسای قبلی جمهور ایالات متحده جه فرقی در حال ما داشته اند که کلینتون یا ترامپ برای ما تفاوت داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۷۸۱۷۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

طیب ملک پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری بسیج در قزوین پیرامون انتخابات آمریکا اظهار کرد: برای انقلاب اسلامی ایران  ترامپ و کلینتون هیچ تفاوتی در دشمنی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که" چه تفاوتی بین ترامپ و کلینتون برای مواجهه با ایران وجود دارد؟" اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون در دشمنی با  ایران اسلامی وجود ندارد و ترامپ به این دلیل رای آورد که در بیان مشکلات مردم آمریکا را با صراحت لهجه بیشتری بیان کرد و مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نوع ادبیات  و مناظرات نشان از ریزش شدید گفتمان انسانی در پیشرفته ترین کشور دنیا داشت و نشان داد که نخبگان آمریکا در چه سطحی قرار دارند.

نکته دوم بیان مشکلات و معضلات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آمریکا در مناظرات بود که ترامپ به خوبی از این فرصت استفاده کرد.

ملک‌پور در واکنش به این سوال که "آیا با انتخاب کلینتون در روابط ما با آمریکا و دنیا اتفاق خاصی رخ می داد؟" توضیح داد: این افکار ساده لوحانه است، بله طیف زیادی در کشور حتی در بدنه نخبگان وابسته به دولت وجود داشت و دارد که انتخاب کلینتون را به نفع ایران می دانستند اما هیچ فرقی بین ترامپ و کلینتون نیست.

 این کارشناس اذعان کرد: از اینکه بعضی از جریانات انقلابیون را متهم می کنند که به ترامپ چراغ سبز نشان می دهند و خوشحال هستند  دروغ محض است، یا برجام را در خطر واقعی دیدند و یا قول و قرار هایی با کلینتون داشته اند.

وی تاکید کرد: معیار ما سخنان رهبری است و بدون دلیل نباید دیگران را متهم کرد، ما به صراحت می گوییم ما هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون قاّئل نیستیم بلکه ترامپ دشمنی اش را واضح و شفاف بیان کرده است.

 ملک پور تصریح کرد: ترامپ شعار کلینتون و اوباما و روسای پیشین جمهور آمریکا را به صراحت اعلام کرده است، اصلا چه لزومی دارد با آمدن و نیامدن یک رییس جمهور و کاندیدا در آمریکا ما خوشحال و یا نگران باشیم؟ ایران مستقل و اسلامی باید دیدبان خود را قوی‌تر کند و دشمن را در فرم های مختلف رصد نماید.

وی افزود: رفتار ترامپ آن قدر ناشیانه است که کام برخی ها را در داخل تلخ کرده است و اجازه مانور به آنها نداده است، کلینتون که برخی ها دل در گرو او داشتند همان گرگ ماده ای با نقاب بود که رای نیاورد و ترامپ یک چهره صهیونیست است که با لابی یهود و اسراییل برای آسیب زدن به ایران اقدام خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش پایانی این گفت وگو در پاسخ به این سوال که "چرا برخی سعی دارند چهره آمریکا را بزک کنند؟" گفت: اگر ما پیام امام راحل را سرمایه خود قرار دهیم  معیار انقلابی بودن را خواهیم داشت و هرچه با رهبری و امام خود را بسنجیم میزان انقلابی بودن ما مشخص می شود.

وی بیان کرد: روسای جمهور قبل آمریکا چه گلی بر سر ما زدند که ترامپ و کلینتون بزنند؟ آنهایی که دل در گرو غرب و آمریکا دارند با سرد و گرم شدن فضای آمریکا فشارشان بالا  و پایین می شود.

ملکپور مطرح کرد: بنا بر مشیت الهی اتفاقات مطابق پیش بینی آنها پیش نرفت، ما توصیه می کنیم که آمریکا هیچ خیری برای دوستانش نداشته است  و به خط امام و انقلاب برگردند.

وی یادآور شد: جمع کردن انقلابیون با ترامپ تحت عنوان افراطی  و کلینتون را عاقل دانستند جفای به ملت ایران است! برخی با درست کردن خودی و غیر خودی به نفع دشمن و در جهت آنان و تضاد با منافع انقلاب کار می کنند که درست نیست.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها