خبرهای داغ:
سرپرست و مدیر عامل شرکت آپادانا سرام:

آپادانا سرام در گرجستان و آلمان به کار خودگسترش می‌بخشد

شرکت آپادانا سرام تولید کننده کاشی و سرامیک با کیفیت عالی به عنوان یکی از برند های موفق صنعت در استان قزوین در حال فعالیت می باشد که در مساحتی به وسعت 850 هزار متر مربع با 820 نفر پرسنل و زیر بنا63811متر بع در حال فعالیت است.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۳۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، مهندس حمید صباغی  سرپرست  مدیرعامل  شرکت آپادانا سرام گفت: شرکت دارای سیستم یک پارچه مدیریت منابع انسانی تحت وب است که SAP  و ARP  که در حقیقت 6 یا 5شرکت بیشتر در ایران نیستند که این سیستم را دارا می باشند.

وی ادامهه داد: این شرکت در حدود یک و نیم میلیون یورو سرمایه گذاری  شده بود در سنوات قبل ولی الان ما به طور کامل فعالیت نمی کنیم که یک برنامه ای داریم که بتوانیم این را اصلاح بکنیم.  البته شرکت دارای یک سری برندهایی است در بازار پاسارگاد، کلاسیک، یونی ورسال و... و لیا برندهای آپادانا سرام می باشد.

وی افزود: شرکت در سال 94 000/776/3 میلیون متر تولید داشته و در سال 94 فروش 000/200/6 متر بوده که ماوالتفاوت این ناشی از فروش کاشی های موجود انبار بوده که متاسفانه بر اساس یک استراتژیک غلط به صورت پکیجی و با قیمت های بسیار نازل فروخته شده که آسیب جدی به اعتبار و کیفیت آپادانا سرام وارد کرده و یک بی اعتباری را در رابطه با نماینده آپادانا سرام ایجاد کرده که منجر شده ما چیزی حدود 17 میلیارد تومان چک سوخته از نمایندگانی داریم که قبلا کار می کردند.

سال 89 با 91 میلیارد تومن فروش درسال 94با 58 میلیارد تومان فروش به کار خود ادامه داده است

مهندس صباغی در ادامه اظهار کرد: شرکت سال 89 با 91 میلیارد تومن فروش درسال 94با 58 میلیارد تومان فروش به کار خود ادامه داده است.

اوج تولید و فروش شرکت آپادانا سرام در سال 91و92 بوده که بالغ بر 16 میلیون و 70 هزار متر مربع تولید کرده و بالغ بر 100 میلیارد تومان فروش داشتیم درصد صادرات نسبت به فروش 89 تا 94 از 22% در سال 89 به 8% در سال 94 رسیده است، درشش ماهه اول سال 95 صادراتمان24% و مهر به 44% رسیده است.

وی با توجه به موجودی انبار این شرکت گفت: موجودی اول دوره انبار خیلی مهم است، در سال 89 20 میلیون و 400 هزار متر بوده در سال 94 به بالغ بر 4 میلیون می رسد.

فروش پکیج و بازار به هم ریخته  در سال 94 صورت می گیرد و موجودی انبار 000/400/1 متر می رساند.

زیان انباشته شرکت در سال 89، 60 میلیارد تومان بوده و در سال 94 860 میلیارد تومان. بدهی ها به تدریج افزایش داشته از 60 تومان به 860 تومان رسیده است سرعت پلکانی شدیدی داشته است اما بدهی های جاری و سنواتی شرکت -بدهی ریالی به تامین کنندگان حدود 10 میلیارد تومان بوده است.

دستمزد ها را از یک میلیارد و 850 میلیون تومان به تدریج ما این را اصلاح کردیم و به 1 میلیارد و 400 میلیون رسیده در شهریور ماه رسیده است.

سرپرست و مدیرعامل شرکت آپادانا سرام  میزان  بدهی ارزی را 170 هزار دلار بوده و بدهی های به سازمان عمومی و تامین کنندگان بیمه، برق، مالیات، گاز بالغ بر 50 میلیارد تومان و زمانیکه ما تحویل گرفتیم 67 میلیارد تومان بود در زمانی که ما تحویل گرفتیم) نیازمندی های پیش فرض یافته 700 هزار یورو،   88 تا 94 اوج در سال 1 میلیارد و 700 میلیون  تومان رسیده .

 وی با توجه به افزایش دستمزد ها گفت:جهشی که در افزایش دستمزد داشتیم تقریبا از سال 92 استارت خورده در سال 93، 94 با 37% رشد به حدود 17 میلیارد ریال می رسد. در سال 95 زمانی که تغییر مدیریت صورت گرفته و شرکت را تحویل گرفتیم حقوقی که ما داریم 1 میلیارد و 850 میلیون تومان به تدریج ما این را اصلاح کردیم و به 1 میلیارد و 400 میلیون رسیده در شهریور ماه رسیده است.

مهندس صباغی در ادامه افزود:25% کاهش حقوق و دستمزد داشتیم در این سه ماهه و افزایش بهره وری ما تولیدمان متوسط 100 هزار متر در ماه افزایش پیدا کرده درآمدهایی که ما نقدی داشتیم طی 3 ماه اخیر 1 میلیارد و 8 میلیون تومان شهریور به 27 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده بخشی از آن بر می گردد به وصول مطالبات که تلاش خوبی همکاران داشته اند وصول مطالبات ما رشد خوبی داشته در شهریور ما 1 میلیارد تومان چک های سوخته را نجات دادیم.

وی گفت: مبالغی که ما پرداخت کردیم از محل تراز مثبت درآمد نسبت به هزینه بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان بود تراز مثبت ما در شهریور کلا برای باز پرداخت بدهی ها برنامه ریزی شده آمار ماهیانه تولید و فروش: در مهر ماه سال جاری 480هزارمتر تولید کردیم نسبت به 3 ماه اخیر متوسط 100 هزار متر مربع افزایش داشته ایم.

در آلمان و گرجستان محصولاتمان را افتتاح کردیم

مهندس صباغی افزود: در مجموع تولیدات درجه یک و دو که نشان دهنده سطح کیفیت، تعمیر و نگهداری ماشین آلات است به تدریج افت کرد از 74% به 69% و سال 95 در این 6 ماه اخیر رسیده که ما خوشبختانه در مهر ماه 72% رسیدیم اگر بخواهیم ورود داشته باشیم به بهزارهای صادراتی این استاندارد باید به بالای 85% برسد و ما امیدوارهستیم که در این 6 ماه دوم به 80% برسیم.

در شهریور کیفیت محصولاتمان درجه 1 و 2 در شهریور به 71% رسیده که جهش بسیار خوبی است. ما مشکلاتی در روند حوزه منابع انسانی و استخدام ها داشتیم متاسفانه آسیب دیده سطح حقوق ها متناسب با سطح تخصص و کارآیی نبوده بیشتر سلیقه

صباغی ادامه داد: ما یک انبار استثنایی داریم از قطعات از نظر فضا که متاسفانه خالی می باشد و در طول سنوات گذشتم حتی به فروش رسیده و از خطوط باز شده رفته روی خطوط دیگر و آسیب جدی به خطوط تولید وارد کرده این امر بسیار مهم است ما در سال 87 یک سری از خطوط راه اندازی کردیم متناسب با آن PVG  آزاد شده در شهریور 88 هم همین طور از سال 91 رابطه بین طرف خارجی و طرف ایرانی به شدت بهم خورده و عملا 70% قرارداد اجرایی انجام شده الان در حال حاضر 11 خط ما فعال است.

مدیر عامل شرکت آپادانا سرام گفت: در آلمان و گرجستان محصولاتمان را افتتاح کردیم البته به صورت کنفرانسی، چیزی مهر ماه درآمد نقدی ما 3 میلیارد تومان از 1 میلیارد و 700 میلیبون تومان مطالبات وصول شده چک های سوخته 12 میلیارد ریال حقوق و دستمزد خالص آن 14 میلیارد ریال فروش 40 میلیارد ریال که از این 44 درصدش صادر شده.

وی در ادامه فعالیت های این شرکت گفت: ظرفیت اسمی که تعریف شده 30 میلیون براساس محاسبات انجام شده اگر شرکت بخواهد به یک تعادل پرسنلی برسد 376 نفر می خواهد.

با تامین قطعات از داخل کشور بخشی از آن از طریق خارجی یک برنامه بلند مدت 3 ماهه 15 مهر 96 تا آستانه 1400 که برسیم به ظرفیت تقریبا اسمی 24 میلیون متردر سال برسیم.

مهندس صباغی گفت: 25% سود شرکت ها در خارج برای تحقیق و توسعه می رود برای تحقیق و توسعه برنامه ریزی گسترده داریم حتی با شرکت های بین المللی که به ما کمک کنند واحد تحقیق و توسعه که موتور محرک فروش و بازار است انشاءالله در قبل از سال 96 ساماندهی خواهیم کرد همین طور که سازمان فروشی را اصلاح کردیم یک سازمان منسجم را تشکیل دادیم که واحد تحقیق و توسعه کاملا در آن جایگاهش مشخص است بیش اگر 23 میلیون متر مربع در سال برسیم که دور از دسترس نیست آپادانا به نقطه IRR برسد.

وی ابرازز کرد: از محصولات تست گرفتیم، آزمایش کردند و تاکید کردند 10 میلیون متر است برای 2 سال که این دو تا را آبن ماه نهایی کنیم آپادانا سرام را متحول خواهد کرد ما بنابراین در استراتژی میان مدت از 15 مهر شروع شده تا 15 مهر 96 امیدواریبم از دی ماه برسانیم به 1 میلیون در ماه که با تامین قطعات از داخل کشور بخشی از آن از طریق خارجی یک برنامه بلند مدت 3 ماهه 15 مهر 96 تا آستانه 1400 که برسیم به ظرفیت تقریبا اسمی 24 میلیون متردر سال برسیم.

ظرفیت اسمی که تعریف شده 30 میلیون براساس محاسبات انجام شده است

صباغی ادامه داد:مهر ماه درآمد نقدی ما 3 میلیارد تومان از 1 میلیارد و 700 میلیبون تومان مطالبات وصول شده چک های سوخته 12 میلیارد ریال حقوق و دستمزد خالص آن 14 میلیارد ریال فروش 40 میلیارد ریال که از این 44 درصدش صادر شده.

مدیر عامل شرکت آپادانا سرام گفت: ظرفیت اسمی که تعریف شده 30 میلیون براساس محاسبات انجام شده اگر شرکت بخواهد به یک تعادل پرسنلی برسد 376 نفر می خواهد برای ظرفیت اسمی اش ولی نخواهیم رسید تلاش می کنیم که این را از طریق افزایش تولید جبران کنیم به دلیل حساسیت های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی قطعا ما هدفمان این است که برسانیم به ظرفیت

برای تحقیق و توسعه برنامه ریزی گسترده داریم حتی با شرکت های بین المللی که به ما کمک کنند واحد تحقیق و توسعه که موتور محرک فروش و بازار است انشاءالله در قبل از سال 96 ساماندهی خواهیم کرد همین طور که سازمان فروشی را اصلاح کردیم یک سازمان منسجم را تشکیل دادیم که واحد تحقیق و توسعه کاملا در آن جایگاهش مشخص است بیش اگر 23 میلیون متر مربع در سال برسیم که دور از دسترس نیست آپادانا به نقطه IRR برسد.

1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها