خبرهای داغ:
در گفت و‌گو با جوانترین کارآفرین در صنعت آموزش یادگیری مطرح شد:

اینترنت آفتی برای سرانه مطالعه کتاب

یک جوان کارآفرین گفت: بسیاری از افراد جامعه از طریق اینترنت اطلاعات روز خود را دنبال می‌کنند و یا مدام در حال چت کردن و سرگرمی هستند که این عامل نه تنها سرانه مطالعه کتاب را در جامعه پایین می‌آورد بلکه سطح تمرکز و یادگیری افراد را کاهش می‌دهد و این یک آسیب جدی در جامعه امروزی است.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۶۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
امیر اسحاقی، در گفت و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، خواندن کتاب را حاصل موفقیت فردی خود در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: با توجه به اینکه در دنیای اطلاعات و عصر ارتباطات به سر می‌بریم به اعتقاد من افرادی موفق تر هستند که اطلاعات بیشتری از همه داشته باشند به خصوص در زمینه کاری که من سعی کرده ام با خواندن کتاب‌های معتبر و با مفاهیم عمیق، تجربه‌های خوب و مفیدی را در عرصه کسب و کار بدست آورم.

وی ادامه داد: متاسفانه  میزان مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این اتفاق خوبی نیست برای جامعه ای که خواهان رشد علمی در جهان است ضمن اینکه من به شخصه روزانه چهار ساعت مطالعه مفید دارم و با توجه به اینکه  در طول روز کلاس‌های آموزشی زیادی دارم اما هیچ وقت نخواسته ام زمان مطالعه کتابی کم شود و این جزء قانون زندگی من است.

این مبتکر صنعت یادگیری و تقویت حافظه افزود: بسیار علاقه مند به خواندن کتاب‌هایی با محتوای علم روانشناسی و تکنیک‌های یادگیری و تقویت حافظه هستم.

اسحاقی، با توجه به هفته کتاب به نویسندگی خود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو کتاب را در دست تالیف دارم. کتاب ۲۱ تکنیک مطالعه موثر اولین کتاب بومی تخصصی در زمینه مطالعه موثر و تندخوانی و تکنیک‌های نوین یادگیری و تقویت حافظه با آخرین تکنیک‌های روز جهان می‌باشد که می‌تواند تاثیر زیادی در روند مطالعاتی و قدرت حافظه افراد داشته باشد و کتاب ۴۰ کلید،  برای تقویت حافظه که راهکارهای تقویت حافظه  در آن آموزش داده شده است.

برای مطالعه روزافزون روش سنتی جوابگو نیست

این جوان کارآفرین، یادگیری تکنیک‌های مطالعه و راهکارهای تقویت حافظه را در امر مطالعه بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: دانش آموزان و دانشجویانی که با مطالعه سرو کار دارند برای موفقیت خود باید زیاد مطالعه داشته باشند که با روش سنتی درصد موفقیت بسیار کمتر می‌شود بنابراین وقتی افراد با تکنیک‌های مطالعه و تقویت حافظه آشنا بشوند می‌توانند در مدت زمان کوتاه بیشترین بهره وری را داشته باشند.

وی استفاده نادرست از اینترنت را آفت بزرگی در پایین آمدن سطح مطالعه در کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه از طریق اینترنت اطلاعات روز خود را دنبال می‌کنند و یا مدام در حال چت کردن و سرگرمی هستند که این عامل نه تنها سرانه مطالعه کتاب را در جامعه پایین می‌آورد بلکه سطح تمرکز و یادگیری افراد را کاهش می‌دهد و این یک آسیب جدی در جامعه امروزی است.

این مبتکر جوان و خلاق تصریح کرد: برای نابود کردن یک فرهنگ نیازی نیست کتاب‌ها را سوزاند کافیست کاری کنید تا مردم آن‌ها را نخوانند و این همان نقطه آغاز دشمنان فرهنگ است و متاسفانه همین روش در جامعه ما صورت گرفته است و درصد مطالعه با روش‌های به خصوصی که طراحی دشمن است پایین آمده است.

این مدرس خاطر نشان کرد: اگر یادگیری جزئی از زندگی افراد شود موفقیت نیز جزئی از زندگی آدم‌ها می‌شود. امیدوارم سرانه مطالعه کتاب همچون سالیان قبل در کشور رشد صعودی پیدا کند که امیدوارم با دوراندیشی مسئولین فرهنگ سازی رسانه‌ها این مهم تحقق یابد.

ارسال نظرات