خبرهای داغ:
كارشناس مسائل سياسي:

برخي به عنوان حمايت از مسئولان نظام به دستگاه قضائي توهين مي كنند

كارشناس مسائل سياسي گفت: توهين و يا تخريب قوه قضائيه و شخص رياست محترم اين قوه مي تواند راه را براي كساني كه مترصد اين فرصت هستند باز كند.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۱۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
حجت الاسلام هادي ابراهيمي كارشناس مسائل سياسي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان با تأكيد بر اينكه توهين به مسئولان ارشد نظام نبايد توسط هيچ كسي مخصوصا افراد منتسب و نزديك به دولت صورت پذيرد،‌اظهار داشت: متأسفانه اين روزها شاهد اظهار نظر يكي از مشاوران دولت عليه قوه قضائيه هستيم ، اقدامي كه با سكوت معنادار طرفداران قانون مواجه شده است .

وي افزود: جالب اينجاست كه اين سخنان در حمايت از رئيس جمهور گفته مي شود .

اين كارشناس مسائل سياسي بيان داشت: بايد همه بدانند توهين و يا تخريب قوه قضائيه و شخص رياست محترم اين قوه مي تواند راه را براي كساني كه مترصد اين فرصت هستند، باز كند.

وي تصريح كرد: همه ميدانند كه جرم و تخلف دو موضوع كاملا جدا از هم وتفكيك شده هستند و يكي از موارد افتراق آن حوزه رسيدگي به اين دو مقوله است كه تخلف از حوزه اختيارات رسيدگي قضايي بيرون است ولي جرم را قوه قضائيه و قوانين جزايي پيگيري وحدود وقصور آن را مشخص مي كنند .

اين كارشناس گفت: چطور كسي كه مدعي آشنايي با قوانين است نمي داند توهين و افترا به مسئولين و نهادها جرم است و اگر ميداند كه واويلا.

ابراهيمي با بيان اينكه به راحتي مي توان با نگاهي گذرا به ماده 609 قانون مجازات اسلامي جرم بودن توهين به مسئولان را دريافت، افزود: نبايد بعنوان حمايت از مسئولان نظام به دستگاه قضايي توهين كنيم .

وي بيان داشت: رياست جمهور مطالبي را در رابطه با مطبوعات عنوان كردند كه رياست قوه قضائيه به آن جواب دادند؛ حال فردي بگويد بايد چند جلد كتاب حقوق مطبوعات به قوه قضائيه ارسال شود اين اظهارات از زبان كسي كه مدعي آشنايي با مسائل حقوقي است توهين محسوب شده و بايد قوه قضائيه پيگيري كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها