خبرهای داغ:
دکتر گنجی در جمع اساتید بسیجی شهر الوند:

تنها ۹ رسانه از ۲۰۹ رسانه آمریکایی حامی ترامپ بود

عبدالله گنجی مدیر مسئول نشریه جوان در جمع اساتید بسیجی شهرالوند گفت از تعداد209 رسانه آمریکایی فقط 9 رسانه حامی ترامپ بودند و از 5 رسانه بزرگ آمریکا هیچ کدام حامی او نبودند.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۰۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالله گنجی مدیر مسئول نشریه جوان در نشست بصیرتی اساتید بسیجی دانشگاه کار شهر الوند که بمناسبت بزرگداشت هفته بسیج با موضوع تاثیر انتخابات آمریکا بر مسائل سیاسی و اجتماعی ایران برگزار شده بود گفت:از تعداد۲۰۹ رسانه آمریکایی فقط ۹ رسانه حامی ترامپ بودند و از ۵ رسانه بزرگ آمریکا هیچ کدام حامی او نبودند.

دکتر گنجی با اشاره به مسائل بین ایران و آمریکا گفت:برای فهم بهتر این مسئله باید اول به این سوال پاسخ داد که مشکل ما با آمریکا حدود است یا وجود که در داخل کشور دو نگاه به این مسئله وجود دارد برخی معتقد هستند آمریکا کدخداست و ما در حوزه جغرافیایی کدخدا باید مسائلی را رعایت کنیم تا صدای کدخدا بلند نشود اما نگاه دوم میگوید انقلاب اسلامی یک هویت است که در نظم جهانی که آمریکا تعریف میکند جا نمیگیرید

وی در ادامه افزود غرب از ۱۵۰ سال گذشته غربی کردن فرهنگ جهانی را در دستور کار دارد یعنی آن چیز غرب تشخیص میدهد باید جهان شمول شود و ابزارهایی مختلف این کار را نیز دارد

گنجی با تشریح اقدامات استعماری فرهنگ غربی گفت:تمدن غرب دو لایه دارد یک لایه تکنولوژی که ما به دنبال آن هستیم و یک روی سلطه طلبی هر کس لایه اول را بخواهد لایه دوم را نیز سوار آن می کنند کشوری مانند کره جنوبی سلطه را پذیرفت به همه تکنولوژی ها دست یافت پاکستان و مصر سی و چند سال است متحد آمریکا هستند فرهنگ آن ها را نپذیرفتند ار ما که در محاصره هستیم فقیرتر هستند.

وی در ادامه افزود: بنابراین ما با تعلیق فعالیت های هسته ای نمیتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم همانگونه که در حال حاضر بعد از گذشت چندین ماه از اجرای برجام توفیقی بدست نیاوردیم.

گنجی با اشاره به انتخابات آمریکا بیان داشت:برخی رسانه ها در داخل کشور از چندین ماه قبل حملات سنگینی را بر علیه ترامپ شروع کرده بودند.

مدیر مسئول نشریه جوان با تشریح وضعیت سیاسی حاکم بر انتخابات آمریکا گفت: ترامپ عضو هیچ یک از احزاب آمریکا نبوده بلکه فقط افکارش به جمهوری خواهان نزدیک بوده است و احتمالا نگاه ترامپ به توافق هسته ای با ایران تاجرانه است.

وی در ادامه افزود: جالب است بدانید دولت مردان ما در زمان توافق می گفتن صهیونیست ها و سعودی ها مخالف برجام هستند اما بعد از پیروزی ترامپ قضیه جور دیگری شد و آنها موافق برجام شدند.

گنجی با بیان دشمنی هر دو جناح حاکم بر آمریکا طی چهار دهه گذشته بر علیه ملت ایران افزود:دموکرات ها ۲۰ فروردین ۱۳۵۸ تحریم ها را بر علیه ما کلید زدن اما از جمهوری خواهان این گونه تحرکات را ندیده ایم.

سردبیر روزنامه جوان گفت:بیشتر تحلیل گران داخلی و خارجی میگویند به احتمال زیاد آمریکایی ها می خواهند مجددا برجام را به ایران بفروشند چرا که ترامپ نسبت به ۱۵۰ میلیون دلار بسیار حساس است و بیش از ده بار به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد:ممکن است ترامپ برجام را به رسمیت بشناسد اما بر روی مسائل دیگری مانند حقوق بشر و موشکی تحریم های جدید یک جانبه ای را بر علیه ملت ما شروع خواهد کرد.

گنجی در ادامه به این نکته اشاره نمود که دیگر ایران هراسی در دنیا شکل نخواهد گرفت چرا که ما به تمامی تعهدات خودت پیرامون قرارداد برجام عمل کرده ایم که با این وضعیت مسئولین کشور مجبور هستند سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره فرصت های ایجاد شده توسط تحریم ها برای کشور گفت: اولین جایی که ما رو تحریم کردن نظامی بوده اما در حال حاضر پیشرفته ترین بخش کشور قسمت های نظامی است.

دکتر گنجی افزود:اتاق فکر دولت میگوید مردم هنوز منتظر نتایج برجام هستند پس می توانیم با واردات هواپیما در ذهن مردم نتایج برجام را ملموس کنیم اما چند درصد مردم ما نیاز به هواپیما دارند؟!

وی در پایان افزود: دولت برای برخورد با سیاست های ترامپ هیچ سناریوی ندارد چرا که منتظر کلینتون بود.

3001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها