خبرهای داغ:
افتتاح شد:

اولین کنفرانس ملی مدل ها و تکنیک های کمی در مدیریت

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مدل ها و تکنیک های کمی در مدیریت در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد
کد خبر: ۸۷۸۲۸۱۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مدل ها و تکنیک های کمی در مدیریت دکتر صفر فضلی، دبیر کل کنفرانس با بیان اهمیت مدل ها و تکنیک های کمی در مدیریت  دلیل انتخاب این عنوان را در سه ساحت  ویژه اساتید و دانشجویان دکترا در رشته مدیریت و نیز  استفاده کاربردی از نظریه های مدیریت در عمل و سرمایه گذاری و نیز بحث ارتقاء دانش عمومی مدیریت عنوان کرد که براساس این سه مبحث اقدام به برگزاری این کنفرانس با این عنوان شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر مدیران و مسئولان و مهندسان کشورنیازمند بهره گیری و ارتقاء دانش مدیریت در کار خود هستند گفت:  در سطوح مدیریت کشور به ویژه مهندسان عموما دچار خطاهایی هستند که مدل های کمی مدیریت به رفع این خطاها به ویژه خطاهای اندازه گیری، ترکیبی و گشتاسبی  کمک می کند که اگر مدیران به این خطاها توجه نکنند دچار مشکل می شوند.
دکتر فضلی با بیان اینکه در روند توسعه و رشد کشور این مباحث بسیار کمک کننده است گفت: امیدواریم بتوانیم در این کنفرانس بهره کافی را داشته و با برگزاری چنین کنفرانس هایی در مسیر رشد و توسعه کشور گام برداریم .
وی با ارائه گزارشی از مشارکت دانشگاه ها در برگزاری این کنفرانس گفت: اساتید و دانشجویان 74 مرکز دانشگاهی از جمله 25 دانشگاه دولتی، 31 دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزشی در این کنفرانس شرکت کرده اند.
در ادامه دکتر امیر یوسفلی، دبیر علمی  کنفرانس با ارائه گزارشی از روند برگزاری کنفرانس گفت: مهمترین هدف اصلی این کنفرانس شناخت و بررسی وضعیت موجود مدیریت به عنوان اولین گام در چرخه مدیریت و سپس  بحث بهبود مستمر مدیریت  است که رویکرد اصلی این کنفرانس می باشد.
وی همچنین بهره  گیری و به اشتراک گذاری آخرین دستاوردهای علم مدیریت  و عارضه یابی و بررسی چالش عدم استفاده از مدل های کمی مدیریت را از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان کرد.
دکتر یوسفلی افزود: 180 مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارائه شد که از این تعداد 75 درصد مورد پذیرش قرار گرفت که 32 مقاله به شکل شفاهی و بقیه مقالات در قالب پوستر در کنفرانس ارئه می شود.
در ادامه دکتر حمیدی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اولین سخنران کلیدی در خصوص تفکر کمی، تصمیم های کمی و فنون کمی سخنرانی کردند.
وی با بیان اینکه فصل مشترکی بین علم مدیریت و سایر علوم وجود دارد بیان داشت: مدیریت دانشی است که مانند آئین نامه رانندگی تضمین کننده است و علمی است که به عنوان ناظری برای نظارت بر عملکرد مدیران می باشد.

وی با اشاره به اهمیت علم ریاضیات و قواعد آن در زندگی  گفت: بدنه زندگی و علوم براساس قواعد ریاضیات  بوده و اگر ما قواعد کمی  و اندازه گیری را رعایت نکنیم در زندگی دچار مشکل می شویم.
دکتر حمیدی زاده با بیان اینکه علم مدیریت علم تصمیم گیری است گفت: برای تصمیم گیری به تفکر نیاز داریم و با اهمیت ترین امانت تفکر و اندیشیدن است زیرا تفکر پایه ادارک و یادگیری است وی در ادامه  به تشریح انواع تفکر ، الگوهای تصمیم گیری  و مدل های کمی پرداخت.
در ادامه دکتر  ملکی، عضو هیات علمی دانشگاه قم در خصوص روش شناسی مدل های کمی و اهمیت بحث تحقیق در عملیات  سخنرانی کرده و بیان کرد: در انتزاعی ترین علوم انسانی نیز ابزارهای کمی و ریاضیات به ویژه در علوم اجتماعی و مدیریت کاربرد و نقش مهمی دارد.
در ادامه کنفرانس، میزگرد تخصصی چالش های به کارگیری مدل ها و تکنیک های کمی در مدیریت کسب و کار در ایران برگزار شد.همچنین برگزاری پنل های تخصصی ارائه مقالات و داوری پوسترها و تقدیر از مقالات برتر از بخش های بعدی کنفرانس می باشد.
9001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها