مسابقه مهیج شتردوانی جنوب شرق کشور با حضور ۳۰شترسوار از استانهای هرمزگان و سیستان بلوچستان به مناسبت هفته بسیج در جاسک برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۶۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان ؛این مسابقه با شرکت ۳۰نفر شتر و حدود هزار بازدیدکننده که از کیلومترها فاصله خود را به این رقابت رسانده بودند با استقبال بی‌نظیر تماشاگران به اجرا درآمد که سادگی شترسواران بیش از هر چیز نظر تماشاچیان را به خود جلب کرده بود.

در این رقابت شترسوارانی از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان مسافتی به طول سه کیلومتر را پیمودند که شتر سواران هرمزگانی مقامهای اول تاپنجم را کسب نمودند و در پایان به نفرات برتر این مسابقه به رسم یادبود جوائزی اهداء شد.

در مراسم اهدا جوایز ابتدا سرگرد طالب احمدی نیا فرمانده سپاه ناحیه جاسک ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: این مسابقه به منظور احیای ورزش‌های بومی و محلی شترسواری در منطقه برگزار شده است.

وی افزود: برنامه داریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، پیست شترسواری بخش لیردف را در همین منطقه میران‌گوری احداث کنیم که نیاز به حمایت و همکاری مدیر کل ورزش و جوانان استان داریم.

احمدی نیا خاطرنشان کرد: ورزش اصیل شتر سواری مورد تاکید پیامبر بزرگوار اسلام بوده و جاسک در این رشته ظرفیت‌های خوبی دارد.

سرهنگ مصطفی کشاورز معاون تربیت بدنی سپاه هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم گفت‌: رشد، گسترش و احیای ورزش‌های بومی محلی شترسواری در شهرستان جاسک در دستور کار تربیت بدنی سپاه هرمزگان قرار دارد.

وی عنوان کرد: جاسک در ورزش‌های بومی محلی و شترسواری استعدادهای فراوانی دارد.

ارسال نظرات