خبرهای داغ:
مسئول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم استان سمنان:

بسيج مردمي مولفه‌ اساسي در پیروزی بر دشمنان است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم (عج) استان سمنان گفت: كه هرجا بسيج مردمي شكل گرفت موفقيت در پي آن بوده است و قطعاً اساسی ترین مؤلفه در پیروزی بر دشمنان است.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۷۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بیسج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی در جمع پاسداران تیپ 12 قائم (عج) استان سمنان اظهار داشت: راهپيمايي عظيم اربعين حسيني مانور سياسي عبادي جهان اسلام است.

وی افزود: پياده روي اربعين از زمانهاي گذشته در بين مسلمانان رسم بوده ( در زمان مرحوم شيخ انصاري 3 روز طول مي كشيد ).

مسئول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان داشت: يكي از بركات اربعين همدلي و همبستگي شيعيان است و مديريت مردمي و خودجوش در آن زبانزد است و الحمدلله با حضور 20 ميليوني زائران حسيني تاكنون اتفاق و حادثه اي رخ نداده است در حالي كه اين اتفاق عظيم نشانگر بي عرضگي و بي لياقتي دولت آل سعود است كه نمي تواند در موسم حج اين مراسم را مديريت كند.

راسخی بیان داشت: مردمي بودن اين مراسم علت اصلي اين نظم و فراگير شدن در جهان است.

وی تصریح کرد: دولتي بودن مديريت حج متاسفانه ناكارآمد و هر سال قرباني مي گيرد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: با توجه به اينكه در هفته بسيج هستيم اين امر نشانگر آن هست كه هرجا بسيج مردمي شكل گرفت موفقيت در پي آن بود.

راسخی افزود: از سال 61 هجرت وقتي كه اهل بيت به كربلا برگشتند مردم نتوانستند از آنان خوب استقبال وپذيرايي كنند به همين دليل هم اكنون مردم عراق به تلافي آن زمان با عشق و علاقه فراوان به پذيرايي از زائرين اربعين حسيني مي پردازند .

وي ادامه داد: كلمه 40 و اربعين در اسلام جايگاه خاصي دارد از جمله اينكه پيامبردر سن40سالگي مبعوث شدند ، اكثر پيامبران در 40 سالگي به رسالت رسيدند، عقل انسان در 40 سالگي كامل مي شود و كساني كه مي خواهندخدمت امام زمان برسند 40 شب در جمكران اقامت ميكنند و زمين و آسمان براي مظلوميت آقا امام حسين 40 شبانه روز اشك ريختند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان داشت: اربعين يعني تداوم بخشيدن به نهضت عاشورا و اربعين پيوندي است بين انسان و امام حسين، بين حسينيان و عاشورا و اگر مي خواهيم دنيا وآخرت را داشته باشيم، ارتباط با امام حسين را قوي تر كنيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها