خبرهای داغ:
در چهارمین همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی عنوان شد:

اقتصاد تعیین کننده هویت سیاسی ملت هاست/ ایجاد 5هزار شغل جدید به همت بسیجیان

سردار سلامی با اشاره به اهمیت اقتصاد در سیاست گفت: اقتصاد برای دشمن یک هویت سیاسی است و هرچه دشمن به ایجاد عرصه های اقتصادی و مالی در یک کشور و ملت نفوذ کند، بیشتر امیال سیاسی خود را پیاده می سازد.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۰۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
 چهارمین همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی امروز، 6 آذرماه با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در سالن ۵ آذر سازمان بسیج برگزار شد.

در این همایش سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اعظم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و همچنین تسلیت شهادت جمعی از زائران اربعین حسینی گفت: بسیج شجره طیبه ای است که رهبر کبیر انقلاب در سرزمین اعتقاد، باور و ایمان ملت بزرگ ایران بلکه جهان اسلام و جهان مستضعفین و رهبر عظیممان در ادامه این شجره طیبه را به زیبایی گسترش و در عرصه های مختلف جامعه توسعه دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: امروز ریشه های عظیم این درخت تناور در سرتاسر جهان ریشه گسترانده و مایه آرامش اطمینان قلب مسلمانان شده است، بسیج جمع مردان و زنان صالح و مومن است که با ایمان و عمل صالح حیات طیبه را برای بشریت به ارمغان می آورند

.

وی با تاکید بر اینکه بسیج مروج گفتمان ولایت فقیه در جامعه ماست عنوان کرد: بسیج نه تنها در عرصه کلام که در عرصه اقدام و عمل نیز پیشگام و بیرق‌دار ترویج این گفتمان است و نهادی است که هرگز نفوذ دشمن بر آن امکان پذیر نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه برای من یک افتخار بزرگ است که در جمع طلایه داران اقتصاد مقاومتی حضور دارم و به این حضور افتخار می کنم تصریح کرد: بسیج به عنوان فرمول و راه حلی همه جانبه و عمیق برای حل هر بحرانی است که جوامع انسانی ممکن است به آن گرفتار شوند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد در سیاست گفت: اقتصاد برای دشمن یک هویت سیاسی است و هرچه دشمن به ایجاد عرصه های اقتصادی و مالی در یک کشور و ملت نفوذ کند، بیشتر امیال سیاسی خود را پیاده می سازد و وقتی این نفوذ شکل گرفت، فرهنگ و منش یک ملت هم دستخوش تغییراتی باب میل امریکا می شود. به عنوان مثال، رستوران مک دونالد در همه جای دنیا شعبه های خود را گسترش داده و با این حرکت امیال اجتماعی و فرهنگی جوامع دنیوی را تحت تاثیر قرار داده؛ تصاویر برهنه روی پوشاک ها در صنعت پوشاک و در خیابان ها و شهرها و معابر عمومی مردم، فرهنگ کشورها را از درون می پوساند و سرمایه گذاری خارجی درون کشور، الگوهای مصرف، الگوهای اجتماعی و دیگر عوامل اثرگذار در جامعه را با ابزار اقتصاد و نفوذ اقتصادی در آن کشور مسلط و مسلح می کند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه هدف امریکا از رنج ملت ها شکستن آنها در مقابل سیاست های خود است بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با دشمن شناسی که متکی بر عقلانیت و وحی الهی به میدان آمده و در عرصه نبرد با استکبار جهانی با یک تدبیر عمیق و با استفاده از ظرفیت های لازم کاخ آرزوهای امریکا را بر سر او ویران کرده است، ما امروز از دیوار بلند تحریم های دشمن عبور کرده ایم و این به برکت هدایتهای ولی فقیه است، رهبری در ابتدای سال 95 در حرم رضوی گفتند دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید قوی باشیم و با استکبار جهانی مبارزه کنیم یا باید درمقابل آن تسلیم شویم و راه سومی وجود ندارد.

وی افزود: تنها راه برداشتن تحریمها، تقویت بسته اقتصاد مقاومتی در کشور است؛ دیپلماسی وقتی کارآمد است که ما بنیه خود را قوی کنیم و راههای استراتژیک دشمن را که در مسیر شکست ما برگزیده است، مسدود کنیم.

سردار سلامی گفت: ما نیازمند تعادل و انبساط بسیج در سیستم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستیم ولی استقلال سیاسی به مفهوم انزوای سیاسی را قبول نداریم؛ ما این تعامل با دنیا را به عنوان یک رویکرد قبول داریم نه سلطه بر جامعه کشورمان، بر اساس حراست و حفظ کرامت هیچ قدرتی با پناسیل امریکا رشد پیدا نکرده است؛ مانند کشور ترکیه که با اتکا و تعامل با قدرتهای اروپایی نمیتواند برای مدت طولانی به عنوان نجات بخش کشور خود باقی بماند.

وی در پایان تاکید کرد: ما نیازمند اقتصاد درون گرا هستیم ، ما با جهان تعامل اقتصادی برقرار میکنیم ولی سلطه اقتصادی را نمیپذیریم ولی امریکا میخواهد تولیدات ما بدون بازار مصرف باقی بماند.

 

برای کار بسیج بن بست معنی ندارد

در ادامه سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سخنرانی پرداخت و با اشاره به روزهای نخستین جنگ تحمیلی گفت: در سالهای اول جنگ، بسیجیان در جبهههای حق علیه باطل آمدند ولی کسی آنها را باور نکرد و به آنها اسلحه و امکانات ندادند ولی نهاد سپاه با ویژگی برقراری ارتباط مردمی توانست ظرفیت بسیج را بشناسد و با پشتیبانی آنها پیروزهای عظیمی را رقم بزند.

وی اظهار داشت: بسیج در عرصه اقتصادی هم از همان لحظه صدور فرمان ولایت تلاش کرد که با داشتن امکانات محدودی که در اختیار دارد، خط شکن عرصه اقتصادی باشد و با توجه به داشتن تفکر ارزشهای اسلامی و روی پای خود ایستادن و  تسلیم ظلم نشدن در عرصه میدان آمد

.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تفکر بسیجی برای پیشرفت اقتصاد و رفاه معیشت مردم است نه تسلیم اجانب شدن، برخی با داشتن تفکر غلط فکر میکنند با تعامل داشتن با کشورهای غرب میتوانند اقتصاد کشورشان را شکوفا کنند، درصورتی که کشورهایی مانند عربستان با آنکه صادر کننده نفت و قطر بزرگترین تولید کننده گاز دنیاهستند، اگر ساعتی متخصصین غرب در کنار آنها نباشند و آنها را به حال خود رها کنند پرونده کاری آنها به سرعت میخوابد.

 وی با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی  اشتغال در کشور بدون اتکا به بودجه دولت و ایجاد امید در دل مردم است، گفت: رهبری معظم انقلاب در فرمایشات خود بارها خطاب به دولتمردان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی عنوان کردند که راهحل پیشبرد اهداف اقتصادی؛ صنایع کوچک علی الخصوص صنایع کوچک روستایی است و فعالیت های ما نیز بر این اساس صورت گرفت، زیرا بسیجی بنبست ندارد.

تا کنون 11هزار واحد تولیدی به همت بسیجیان افتتاح شده است

سردار نقدی اظهار کرد: هم اکنون 11هزار واحد تولیدی رسما افتتاح شده، کارگاهها در عرصه تولید فعالیت میکنند، 5 هزار شغل ایجاد کردند  و به نظر من در سالهای آینده؛ اشتغالزایی با ظرفیت چندصد هزار نفری در صنایع تبدیلی است و ما برای حل مشکلات و موانع تولید بر این صنایع باید با دستگاههای دولتی، بهداشت و دیگر سازمانها و نهادها همکاری و هماهنگی را ایجاد کنیم تا بتوانیم این طرح را پشتیبانی کنیم.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: این صنایع؛ حمایت، آموزش، تبلیغ و پشتیبانی میخواهند؛ در عرصه تبلیغ ما با رسانهها صحبت کردیم تا در خصوص تولید این محصولات همکاریهای لازم را داشته باشیم، همت فروش و بازاریابی این محصولات هم با اصناف همان شهرهاست، به لطف خدا صنایع تبدیلی کوچک یک اتفاق بزرگ در اشتغال کشور را رقم میزند و تمامی محصولاتی که در این صنایع تهیه و تولید میشوند به پول و ارز تبدیل میگردد، هر شهری نیز باید یک عنوان با محصول اختصاصی خود را داشته باشد تا بتواند نمانام خود را جا بیندازند؛ این خود باعث بازاریابی و فروش همان محصول میشود.

 وی در پایان با بیان این مطلب که کارآفرینان بسیجی باید قدم های محکم تری بردارند، تا آنانی که بسیجی را در عرصه اقتصاد مقاومتی همانطور که در عرصه جنگ قبول نداشتند، قبول کنند، گفت: خدا این بسیجیان را که با غیرت به میدان آمدهاند و موانع  و مشکلات را تحمل کردهاند حفظ کند و به کار و رزق و روزی و اشتغال آنها برکت عطا بفرماید.

در این همایش از 11 بسیجی موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح کشورکه در عرصه پرورش زنبور عسل، ساخت ترشیجات، تولید گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی، گوهرتراشی و ساخت شیرینی محلی فعالیت داشتند تقدیر شد همچنین از  25 بسیجی کارآفرین به عنوان برترین های استان ها نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات