خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین:

بسیج مظهر مردم سالاری دینی است

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: بسیج مظهر مردم سالاری دینی و نقطه شروعی برای دستیابی به دموکراسی واقعی است.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۱۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

قنبرلو استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، ضمن اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر اظهار کرد: بسیج مظهر مردم سالاری دینی است.

وی تشریح کرد: مردم سالاری دینی تنها به این معنا نیست که مردم پای صندوق‌ های رای حاضر شوند، بلکه دارای معنایی بسیار جالب و دینی می‌باشد.

این کارشناس ادامه داد: مردم سالاری دینی یعنی مردم، خود سالار و تعیین کننده زندگی اجتماعی و شرایط کشورشان می‌باشند.

قنبرلو با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: مردم سالاری دینی ریشه در آیات قرآن دارد و همانطور که در زمان ظهور امام زمان(عج) مستضعفین رهبران جامعه می‌شوند، در دموکراسی و مردم سالاری واقعی نیز حاکمیت مردم بر مردم باید حکمفرما باشد.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: بسیج مستضعفین نقطه شروعی برای دستیابی به دموکراسی واقعی است و امام خمینی(ره) نیز اذعان کرده‌اند که ما با توان همین بسیجیان به جنگ می‌رویم.

وی با بیان سخنان آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کرد: همه کسانی که اصول انقلاب را پذیرفته و قبول دارند، بسیجی هستند.

این کارشناس افزود: بنابر گفته حضرت آقا، مردم سالاری واقعی و حاکمیت مردم که در قانون اساسی نیز بدان اشاره شده در گرو ایمان به انقلاب اسلامی است.

قنبرلو توضیح داد: خوشبختانه امروز لزوم وجود بسیج در جامعه، در کشورهایی چون عراق و سوریه به تصویب رسیده و به زودی طلیعه آن در سراسر جهان ایجاد خواهد شد.

ایین استاد دانشگاه در خاتمه متذکر شد: اگر مردم بر مبنای دین و حاکمیت دین سالار خود باشند دیگر با مشکلاتی چون اختلاس‌ها ، حقوق‌های نجومی و فسادهای اخلاقی در جامعه و ادارات مواج نخواهیم بود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها