خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد:

شفاف‌سازی در مورد حقوق‌های نجومی حق ملت است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: تنها کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند مقصر نیستند، بلکه مقصر اصلی کسی است که این مبالغ را به حساب آن‌ها واریز می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۵۰۰۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حقوق‌های نجومی در جمع فرماندهان نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: مسئله حقوق‌های نجومی باید به طورکامل برای همگان شفاف سازی شود.

وی ادامه داد: شایسته است که یک کمیته رسمی و نه تنها به صورت ظاهری در خصوص حقوق‌های نجومی تشکیل شود ولی متاسفانه دولت خیلی ساده از کنار این قضیه گذشت.

این کارشناس با اشاره به دلایل مختلف دولت در خصوص این عدم شفاف سازی تشریح کرد: در صورت شفاف سازی تخلفات مدیران آشکارتر می‌شد و با توجه به این‌که بسیاری از مسئولین درجه یک ما در وزارت خانه‌ها خود آلوده به این موضوع هستند، احتمال آبرو رفتن آن‌ها وجود داشت.

قبادی اضافه کرد: احتمال از دست دادن محبوبیت دولت در جامعه و هم‌چنین ضعف در دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها از دلایل دیگر این عدم شفاف سازی‌ها است.

وی با یادآوری جمله آقای نوبخت مبنی بر این که جناب صفدر حسینی از ذخایر انقلاب هستند تصریح کرد: برده شدن نام وی به عنوان سرپوشی برای سایر حقوق نجومی بگیران عمل می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخن آقای جهانگیری مطرح کرد: تنها کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند مقصر نیستند، بلکه مقصر اصلی کسی است که این مبالغ را به حساب آن‌ها واریز می‌کند.

قبادی با یادآور شدن سخنان آقای اژهی گفت: متاسفانه هنوز شکایت و پرونده‌ای از دولت در خصوص حقوق‌های نجومی در اختیار قوه قضائیه قرار نگرفته است که نشان‌دهنده ضعف دولت در این خصوص است.

وی تبیین کرد: دادستان‌های نظامی چون مدعی عموم هستند به راحتی می‌توانستند وارد قضیه حقوق‌های نجومی شوند و این مشکل را برطرف نماند ولی بنا به دلایل مختلف این کار را نکردند.

این کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: تعدد پرونده‌ها در دادگاه‌ها، ملاحظات مراجع قضایی در خصوص حقوق‌های نجومی و این موضوع که شاید خود نیز عضو این گروه باشند و یا رابطه‌ای که دادستان‌های نظامی با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی دارند، سبب شده در این حیطه فعالیت چندانی نداشته باشند.

قبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: وجود عوامل مختلف در دولت و مراجع قضائی سبب شده مشکل فساد اداری و فیش‌های نجومی حل نشود و به صورت مبهم باقی بماند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار