خبرهای داغ:
امام جمعه الوند:

کمیته امداد باید بَرند خدمت کشور باشد

امام جمعه الوند گفت: امروز کمیته امداد با تجربه خدمتی خویش و به واسطه حضور در عرصه های مختلف و دورافتاده، باید بستر خدمتی خود را بیش از پیش تقویت کند تا شیوه تلاش امداد در خدمت به مردم به بَرند و الگویی در کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۲۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه الوند در نشست با کارکنان کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: روابط اجتماعي در اسلام در جايگاه محوري قرار گرفته است؛ زيرا انسان از نظر ساختار وجودي به گونه اي است كه بي ارتباط انساني، از نقص بزرگي رنج مي برد و هرگز به كمال بايسته و شايسته خويش نخواهد رسيد.

وی ادامه داد: چنين نگاهي به روابط انساني، موجب شده تا بسياري از گزاره ها و آموزه هاي وحياني قرآن متوجه تبيين و تفسير معنا و مفهوم روابط انساني، جايگاه، اهميت و قوانين مربوط به آن شود.

امام جمعه الوند تصریح کرد: برخلاف همه اديان و مذاهب، اسلام ديني با محوريت همگرايي اجتماعي است؛ به گونه اي كه دست يابي به كمالات انساني، تنها با محوريت اجتماع انساني تحقق مي يابد و اين گونه نيست كه انسان بتواند برپايه خودبيني و خودمحوري به كمالات بايسته و شايسته برسد. از اين رو عرفان اسلامي، عرفان اجتماعي است.

وی مطرح کرد: خدمت به مردم در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه شناخت خداوند سبحان و خدايي شدن تنها از مسير خلق مي گذرد در واقع هر چند كه عمل صالح دايره وسيع و گسترده اي دارد كه شامل نماز و روزه و ديگر عبادات محض شرعي مي شود، ولي اگر به خوبي توجه شود، اين معنا به دست مي آيد كه احسان به ديگران و خدمت به همه موجودات و آفريده هاي خداوندي از جمله انسان، مهمترين و اساسي ترين كارهاي نيك و اعمال صالحي است كه انسان مي تواند در مقام انسانيت به عنوان خليفه الهي انجام دهد.

حجت الاسلام طهماسبی به ایات مختلف قرآن در نیکی به دیگران و احسان و انفاق اشاره کرد و گفت: بسياري از آموزه هاي قرآني به ويژه آموزه هاي دستوري آن مرتبط با ديگران سامان يافته است، به عنوان نمونه خداوند در كنار نماز، مسأله انفاق و پرداخت زكات را مطرح مي كند كه يك عمل اجتماعي و مرتبط با ديگران است؛ به اين معنا كه هر چيزي را كه از هر طريق از جمله تلاش و كار و كوشش به دست آورده مي شود مي بايست بخشي از آن را به ديگران بخشيد بي آن كه منتي بر آنان گذاشته شود.

وی تأکید کرد: کسانی که در دستگاه های خدمت رسان کار می کنند باید خداوند سبحان را شاکر باشند که معاش آن ها در محلی است که با عبادت الهی گره خورده است و در این میان کار کمیته امداد در زمینه خدمت به مردم از برجستگی بیشتر و اجر مضاعفی برخوردار است.

امام جمعه الوند توضیح داد: امروز کمیته امداد با تجربه خدمتی خویش و به واسطه حضور در عرصه های مختلف و دورافتاده، باید بستر خدمتی خود را بیش از پیش تقویت کند تا شیوه تلاش امداد در خدمت به مردم به بَرند و الگویی در کشور تبدیل شود.

وی اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان متولی خدمت به محروم ترین اقشار جامعه باید با تلاش و کوشش خود بَرند خدمت مردم به کشور باشد تا دستگاه های دیگر نیز از روحیه خدمتی این نهاد الگو بگیرند.

حجت الاسلام طهماسبی اظهارکرد: در ایام پایانی ماه عزای حسینی هستیم، عزای امامی که برای اصلاح مردم خون خود را فدا کرد تا اسلام زنده بماند و مردم زندگی سعادتمندی داشته باشند از این رو ما نیز باید با ایثار برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

یادآورشد: خدمت به مردم کار عظیم و بزرگی است که باید بیش از پیش در جامعه ما برجسته شود چراکه در درگاه الهی کسب رضای مردم اهیمت بالایی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها