خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه قزوین:

آینده کشور در دستان دانشجو است/ بصیرت افزایی امری ضروری است

مدیر حوزه های علمیه قزوین بیان کرد: افق آینده را باید در کنار به دست آوردن شناخت روشن کرد، این شناخت ها هستند که آینده را می سازند لذا بصیرت افزایی از وظایف مهم صلاب حوزه های علمیه و دانشجویان می باشد.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۰۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علمیه استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص اهمیت روز دانشجو و برابر بودن رسالت های یک دانشجو با محصل حوزه علمیه بیان کرد: افرادی که در حوزه های علمیه تحصیل می کنند در درجه اول وظیفه دارند دین را به کمال بشناسند و با مکارم اخلاق و احکام دینی آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: تبلیغ دین و شناساندن آن به افراد از دیکر وظایفی است که طلبه ها باید به آن بپردازند ، همه اقشار جامعه حق داند که با معارف دین خود آشنایی یابند و ایجاد این شناخت به گردن روحانیون می باشد.

عباسی بیان کرد: رسالت مهم دیگری مکه طلبه باید به آن بپردازد رسیدگی به برپایی حاکمیت دین الهی در جامعه است و این موضوع را می توان از سایر موضوعات برتر دانست چرا که در سایه دین شکوفایی به بار می آید.

وی با توضیح اهداف و رسالت های مهم دانشجویی اذعان کرد: دانشجویان که آینده نیز در دستان آنان خواهد بود وظیفه دارند که علوم روز را بیاموزند.

وی افزود: پیشرف تکنولوژی، صنعت، قدرت نظامی  پزشکی و موضوعاتی نظیر این به عهده دانشجویان می باشد.

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب ارها بر اهمیت فعالیت های دانشجویی تاکید داشته اند، علت آن را باید در تاثیر فراوان علم آموزان در آینده این کشور دانست.

وی اضافه کرد: سیاست و آینده نظام به همین دانشجویان سپرده می شود، آنان باید از امروز دید و آگاهی کافی را داشته باشند تا بتوانند بر خطی استوار بر دین حرکت کنند و در همین نقطه اهمیت هماهنگی دانشجویان با طلاب آشکار می شود.

عباسی تبیین کرد: دانشجویان باید دوستان و دشمنان نظام را بشناسند، در ادامه با شناختی که به دست آورده اند می توانند راه کار های مقابله با آنان را نیز بیابند و از طرفی این شناخت می تواند در حفظ وحدت تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام عباسی در بخش پایانی این گفتگو خاطر نشان کرد: افق آینده را باید در کنار به دست آوردن شناخت روشن کرد، این شناخت ها هستند که آینده را می سازند لذا بصیرت افزایی از وظایف مهم صلاب حوزه های علمیه و دانشجویان می باشد.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها