خبرهای داغ:
امام‌جمعه قزوین:

وقف سبب ماندگاری همیشگی اموال و وجود برکات می شود

امام جمعه قزوین گفت: اگر انسان می‌خواهد اثر مال و اعمالش هیچ‌گاه پایان نیابد، و همواره باقی بماند، باید آن را با خدا مرتبط کند و خداوند نیز انسان را به این کار دعوت کرده و تأکید می‌کند که خریدار مال و جان مؤمنان است.
کد خبر: ۸۷۸۸۷۲۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در همایش استانی وقف که در مجتمع شهید آقایی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ها همواره به دنبال جاودانگی و ماندگاری هستند و تلاش می‌کنند تا آن چیزهایی را که در اختیار دارند همیشه برای خود حفظ کنند، اما گاهی به این معنا نگاه عاقلانه و گاهی نگاه جاهلانه دارند.

وی با اشاره به آیه 24 سوره مبارک ابراهیم، تصریح کرد: اگر مال انسان «کلمه طیبه» شد، ریشه آن ثابت می‌ماند، هیچ‌گاه از میان نمی‌رود و تمام شدنی نیست، در زمین ریشه می‌دواند و در آسمان هم بال و پر می‌گستراند و در هر زمانه‌ای جامعه از این شجره طیبه بهره‌مند می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر انسان می‌خواهد اثر مال و اعمالش هیچ‌گاه پایان نیابد، و همواره باقی بماند، باید آن را با خدا مرتبط کند و خداوند نیز انسان را به این کار دعوت کرده و تأکید می‌کند که خریدار مال و جان مؤمنان است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: زینت دنیا، زینتی گذراست و به انسان قیمت نمی‌دهد و خداوند نیز در این خصوص می‌فرماید: زینت‌های دنیایی زینتی برای زمین است نه زینتی برای انسان؛ بنابراین انسان نباید محبت خود را به زینت‌های دنیایی معطوف کند.

وی یادآور شد: خداوند فرموده برای انسان زیبایی ویژه در نظر گرفته‌ام و آن عقیده و ایمان است و خداوند این دو را زینت بخش دل‌های انسان قرار داده است.

عابدینی با بیان این‌که همه انسان‌ها خواهان جاودانگی هستند، گفت: انسان با عقیده و ایمان به جاودانگی دست پیدا می‌کند و وقف که ریشه در عقیده و ایمان انسان دارد برای ماندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات آن قرار داده شده است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ایه 112 سوره توبه، تأکید کرد: خداوند همان‌گونه که مشتری مال انسان است، مشتری جان او نیز هست و آن‌هایی که در این مسیر با خدا معامله کردند، جاودانگی یافتند.

وی در پایان بیان کرد: مدیریت فعلی اوقاف استان از تجربیات ارزشمندی برخوردار است و امروز شرایطی فراهم شده تا مردم با خیال آسوده اموال خود را در اختیار دین قرار داده و آن را وقف امور خیریه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها