سردار غلامی: حماسه‌های ایثار واکاوی شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما که خطر بزرگی را در دفاع مقدس دفع کردیم. خطرهای گسترده دیگری در جنگ اقتصادی و تحریم تاکنون خنثی کرده‌ایم و این انگیزه‌های الهی می‌تواند گره‌های زندگی مردم را باز کند.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۲۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج،سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی در یادواره سرداران و 364 شهید شهرستان ایوان  از توابع استان ایلام گفت: در هر لحظه انقلاب باید بر گذشته مروری دشات و شرایط را رصد کرد. هیچ محفلی مانند یادواره شهدا فضای تجدید عهد و احیای انگیزه‌ها را خلق نخواهد کرد. ما در راه آغاز هستیم و تحولات پیرامونی نشان می‌دهد که دشمنان چگونه برای مقابله و مبارزه بی‌امان با تأثیرات انقلاب و توسعه افکار ما می‌جنگند و چه نوعی از رفتارها را از تروریست‌ها شاهد هستیم. تردیدی نداریم که این مسائل برای فشار بر جمهوری اسلامی است.

وی افزود: خلق عظمت حماسه‌های ایثار نیازمند بررسی و واکاوی است و اینکه چگونه باید از این دستاوردها حفاظت کرد. ولایت بعنوان فرماندهی و عامل محرک اراده‌های ملت نقش اصلی دارد و مردم نیز بعنوان سربازان ولایت است که الگو آفرینی می‌کنند. ایوان الگوئی از مقاومت در برابر دشمن متجاوز است. این مردم تا آخرین روزهای دفاع در تنگه کوشک که مورد نیاز نظام بود عاشقانه حماسه آفریدند و جلوه‌ای از عظمت را خلق کردند و باید در مقابل آن سر تعظیم فرود آورد.

غلامی یادآور شد: امروز اگر ایران اسلامی در میان همه مشکلات پیرامونی کانون امنیت و آرامش و زندگی سرشار از عزت است بدلیل همین تفکر و تشکل است که در راستای آن برای دفاع از نظام جان‌ها هدیه شده است. چشمه سارهای زلال یادواره‌ها در کوچه کوچه و محله محله برگزار می‌شود و این دستاوردها را مردم می‌خواهند حفظ کنند و عزت و امنیت ما اینچنین حفظ شده است. علیرغم دشمنی و ناامنی که دشمن بدنبال آن است؛ در این یادواره‌ها باید گامهای جدی را برداریم. ما که خطر بزرگی را در دفاع مقدس دفع کردیم. خطرهای گسترده دیگری در جنگ اقتصادی و تحریم تاکنون خنثی کرده‌ایم و این انگیزه‌های الهی می‌تواند گره‌های زندگی مردم را باز کند.

وی با اشاره به ترس دمشنان از مقاومت و ایستادگی ملت ایران توضیح داد: دشمن کاملاً از نظام ما ترس دارد زیرا در حوزه تجهیزات دفاعی و نیازمندی‌های جنگی به خودکفایی رسیده‌ایم و در حوزه اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌ها را در فضای همدلی ساماندهی و حماسه‌ها خلق خواهیم کرد. و اگر هر آزاده‌ای از هرگوشه دنیا عاشق این نظام است از قبل همین دستاوردهاست که ملت ما را به پیروزی رسانده است. اگر مقاوم سازی کنیم هیچ تهدیدی برای ما نخواهد بود و الگو خواهیم شد و باید در این مسیر با شهدا تجدید میثاق کنیم. اگر شهدا بودند یقیناً جبهه اصلی را بر حل مشکلات مردم و کارآمدی نظام و حل بیکاری قرار می‌دادند.
در پایان این یادواره از از شناسنامه شهید جاسم امامی رونمایی شد.
ايسنا
ارسال نظرات