خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود:

هلال احمر پرچم دار مجموعه خدمت رساني به مردم است

هاشمي در مراسم تجليل از داوطلبان هلال احمر استان سمنان در شاهرود گفت: احداث موسسه فرهنگ امدادي هلال احمر در شاهرود مي تواند يكي از زيرساخت هاي مهم در راستاي تقدير از فعاليت هاي اعضاي جمعيت هلال احمر باشد.
کد خبر: ۸۷۹۱۰۱۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در آيين تجليل از داوطلبان هلال احمراستان سمنان به مناسبت روز جهاني داوطلب به ميزباني سالن همايش هاي هلال احمر شاهرود با بيان اينكه ۵۰۰امدادگر هلال احمر با كمترين امكانات بيشترين خدمات رساني را حتي در دورترين نقطه شهرستان انجام مي دهند ابراز داشت: نه تنها در ۱۴آذر ماه بلكه بايد در تمام طول ايام سال زحمات اين قشر از جامعه را ارج نهيم زيرا هلال احمر پرچم دار مجموعه خدمت رساني به مردم است.

وي تصريح كرد: استان سمنان از نظر تعداد اعضاي هلال احمر رتبه نهم كشور را دارد و اين نشان دهنده ظرفيت بالاي اين جمعيت در اين ديار است لذا داشتن زيرساخت هاي فرهنگي، تفريحي، علمي، پژوهشي، درماني و آموزشي مي تواند در زمره ملزومات هلال احمر اين استان مستعد باشد كه دراين راستا، فرمانداري ويژه شاهرود آماده اهداي زمين براي ساخت زيرساخت فرهنگي هلال احمر اين شهرستان است.

فرماندار شاهرود بيان داشت: اين استان محل اتصال شرق به غرب كشور محسوب مي شود و از نظر قرار گرفتن در بين الحرمين داراي تعداد قابل توجهي زائر عبوري علي بن موسي الرضا(ع) است لذا هلال احمر از جمله نهادهايي است كه همواره در سخت ترين شرايط به مردم خدمت رساني مي كند و در راستاي نشاندن لبخند توام با رضايت به مسافران نهايت تلاش و همت خود را به كار مي بندد.

هاشمي گفت: به منظور ارائه خدمات دهي بيشتر به زائران رضوي، اين فرمانداري آماده ارائه زمين مناسب براي ساخت مجتمع امدادي فرهنگي هلال احمر شاهرود است.

وي افزود: اين شهرستان داراي دو هزار و ۶۰۰داوطلب فعال در جمعيت هلال احمر است، و احداث موسسه فرهنگ امدادي هلال احمر در شاهرود مي تواند يكي از زيرساخت هاي مهم در راستاي تقدير از فعاليت هاي اعضاي جمعيت هلال احمر باشد.

معاون استاندار سمنان به فعاليت هاي شاخص جمعيت هلال احمر در خدمت رساني به حادثه برخورد دو قطار در سمنان اشاره كرد و ابراز داشت: اين حادثه رخداد درناكي بود كه اتفاق افتاد و موضوعي كه در اين بين حائز اهميت بود همكاري و تعامل همه نيروهاي هلال احمر در استان سمنان است كه توانستند ۱۸۰نفر از آسيب ديدگان اين حادثه را به موقع امداد رساني و به مراكز درماني انتقال دهند.

هاشمي خاطرنشان كرد: در شب حادثه برخورد دو قطار ماموران هلال احمر با توجه به خستگي و فشار كاري زياد براي كمك و امداد رساني به چند گردشگر كه در منطقه ابر شاهرود گرفتاربرف شده بودند اعزام شدند و در ساعات بامدادي توانستند آنها را نجات دهد و همه اين موارد نشان مي دهد امداد رساني شب و روز و خستگي نمي شناسد و اين نهاد زحمتكش همواره در خدمت رساني به مردم كوشا است.

وي افزود: در حادثه گم شدن كوهنورد در قله شاهوار همكاري هلال احمر در كنار كوهنوردان، ارتش و ساير نهادها بسيار ستودني و شرح حال اين همكاري از گفته هاي فرزند آن مرحوم بسيار شنيدني است كه تاكيد داشت وحدت و انسجامي كه در نجات پدرم در شاهرود وجود داشت بي نظير بود.

فرماندار شاهرود خاطرنشان كرد: امداد گري نوعي كار خير محسوب مي شود كه ماندگار است و اميدواريم با تقويت توان اين نهاد بتوانيم قدم كوچكي را در راستاي حمايت از اين مجموعه برداريم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها