خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد:

بدعهدی آمریکا نیاز به اثبات نداشت/منتظر اقدام دولت هستیم

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: دولت یازدهم می‌خواست بار دیگر آزموده را بیازماید و نشان دهد نقض پیمان از کارهای دیرینه آمریکایی ها است.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۸۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص تمدید داماتو و برخورد دولت اظهار کرد: تمدید داماتو بار دیگر بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی های آمریکا را به همگان نشان داد.

وی اضافه کرد: یالها است که برای ما مسجل شده  که آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نمی کنند و در بدعهدی‌های، هیچ شکی نیست! دلسوزان واقعی ملت شریف ایران و در راس آنها مقام معظم رهبری بارها به بدعهدی ها و دروغگویی آمریکایی‌ها اشاره کرده بودند.

این کارشناس ادامه داد: با همه این تفاسیر دولت یازدهم می‌خواست بار دیگر آزموده را بیازماید و نشان دهد نقض پیمان از کارهای دیرینه آمریکایی ها است.

قبادی ضمن اشاره به لزوم برخورد سریع دولت به پیمان شکنی آمریکایی‌ها تصریح کرد: ما از دولت انتظار داریم کارهای جدی انجام دهد و بعد از این همه پیمان شکنی آمریکایی ها، دولت نیز برخی از توافقات خود را در برجام نقض کند و سکوت را کنار بگذارد.

وی افزود: فعال کردن مراکز هسته‌ای و مراکزی که هنوز در حالت تعلیق قرار گرفته از دیگر اقداماتی است که می‌تواند آمریکا را تا حدی سرجای خود بنشاند و به مردم نشان دهد که ما در مقابل این‌همه پیمان شکنی ساکت ننشسته ایم.

این کارشناس مطرح کرد: انتظار ما از دولت یازدهم که دولت تدبیر نیز نامیده شده است بسیار بیشتر از این‌هاست و دولت تدبیر باید خیلی مدبرانه و فورا رفتار و واکنش مناسب نسبت به هر اقدامی را بیابد.

قبادی تبیین کرد: با اینکه چندین روز از تمدید داماتو می‌گذرد ما هنوز رفتار و واکنش به خصوصی را از دولت ندیده‌ایم، در این میان دستگاه دیپلماسی تنها نظاره‌گر این روند بوده است.

وی با اشاره به سخنرانی وزیر امور خارجه و دکتر روحانی در خصوص این پیمان شکنی ها توضیح داد: دکتر ظریف در سخنرانی خود چندان رژیم آمریکا را محکوم نکرد و رئیس جمهور نیز در سخنرانی خود در دانشگاه تهران گفت" ما بالاخره توانستیم دروغگویی آمریکا را ثابت کنیم"(!) که امری کاملا بدیهی بود و چندان نیازی به اثبات نداشت.

این کارشناس تشریح کرد: رفتار دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خود را برای هر اتفاقی آماده نکرده بودند و خیلی خوش‌بینانه به آمریکا نگاه می‌کردند.

قبادی به نقش موثر مجلس در این خصوص اشاره کرد و گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه و ناظر بر اجرایی شدن برجام نقش بسیار تاثیرگذاری را برعهده دارد  و باید عملکردهای مسئولین و در عین حال روند اجرایی شدن قرارداد های خارجی را بررسی کند.

وی اضافه کرد: مجلس ابزارهای مناسب و توانمندی را برای کنترل قوه مجریه در دست دارد و باید در صورت قصور و یا اشتباه وزیران از آن ها توضیح بخواهد ولی متاسفانه ما واکنش سریع را از مجلس هم ندیده ایم.

این کارشناس در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولین هنوز آماده کار نشده اند و گویا هنوز منتظرند تا ضربه‌های اصلی به کشور وارد شود تا بعد اقدام کنند، حال آن‌که بهتر است هرچه سریعتر مجلس وارد عمل شود و دولت را آماده کند.

قبادی در خاتمه متذکر شد: ما باید هرچه سریع‌تر موضع خود را تعیین کنیم و به طور کاملا صریح و شفاف آماده اقدام مناسب شویم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها