خبرهای داغ:
امام جمعه شهر اقبالیه:

دشمن، بادرک قدرت اسلام، درپی تفرقه بین مسلمین است

امام جمعه اقبالیه اذعان کرد: دشمنان می خواهند که مسلمانان در کنار هم قرار نگیرند چرا که از قدرت اسلام آگاهند، به همین علت گروهک هایی نظیر القاعده، طالبان و داعش را بر روی کار می آورد که ادعای تشکیل حکومت اسلامی دارند، حال آنکه واضح است همه اینها آویزه ای برای خشن نشان دادن اسلام است و تنها با آبروی اسلام نزد جهانیان بازی می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۶۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

حجت‌الاسلام فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اهل تسنع معتقدند 12 ربیع‌الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) است و شیعیان به 17 ربیع‌الاول عقیده دارند که به دلیل وجود برادری میان شیعه و تسنع فاصله بین این دو روز به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی نماز را مهم ترین فریضه دانسته و ضمن اشاره به سخنان بزرگان تصریح کرد: نماز کارخانه انسان سازی است و انسان‌سازی شغل انبیاست که امروز نیز آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع تقلید و دیگر علما عهده دار این مسئولیت خطیر هستند.

امام جمعه اقبالیه تبیین کرد: با دقت به محتوای نماز و به ویژه سوره حمد در می‌یابیم که دعوت به وحدت محتوای اصلی آن است.

فاطمیان ادامه داد: حتی زمانی که نماز را به فرادی نیز می‌خوانیم از خداوند می‌خواهیم که همه ما را استطاعت کرده و به راه مستقیم هدایت کند که نشان دهنده اهمیت وحدت بین مسلمانان در همه زیمینه ها است.

وی تبیین کرد: پیامبر مکرم اسلام کامل ترین خلق خدا بر روی زمین است و برای تمام ابنا بشر در تمامی اعصار نیز اسوه هستند، همین پیامبر که الگوی سایر انسان هایمی باشند از خداوند می خواهد که بهتزپرین عملکرد برای سعادت مندی را به ایشان بنمایاند، خداوند متعال نیز با نزول آیه" انماء المومنون اخوه..." خداوند متعال اعلام می دارد که بین دو مومن برادری ایجاد می نمودم که جز مهمترین کارها است.

امام جمعه اقبالیه ضمن اشاره به آیه " واعتصمو بحبل الله..." تشریح کرد: ذات اقدس الله در اینجا نیز بار دیگر بر وحدت مومنان اشاره داشته و ارز همه می خواهد مه به ریسمان محکم الهی و ائمه چنگ بزنند و از هم جدا نشوند.

فاطمیان گفت: امام علی (ع) در وصیت خود برای امام حسن(ع) علاوه بر تاکیدات بر تقوا و قرائت قرآن، ایجاد وحدت میان مسلمانان را نیز آورده اند.

وی متذکر شد: ما مسلمانان در مهمترین آموزه های قرآنی نظیر نماز، روزه، قبله و بسیاری از مسائل اعتقادی با هم شریک و برادر هستیم، با این حال دشمن خیال دارد از کوچک ترین نقاط وارد شده و تفرقه ایجاد کند، مصداق جمله تفرقه بینداز و حکومت کن که امروز به وضوح شاهد آن هستیم.

امام جمعه اقبالیه یادآور شد: دشمنان می خواهند که مسلمانان در کنار هم قرار نگیرند چرا که از قدرت اسلام آگاهند، به همین علت گروهک هایی نظیر القاعده، طالبان و داعش را بر روی کار می آورد که ادعای تشکیل حکومت اسلامی دارند، حال آنکه واضح است همه اینها آویزه ای برای خشن نشان دادن اسلام است و تنها با آبروی اسلام نزد جهانیان بازی می کنند.

وی در پایان اظهار کرد: انقلاب ما بر پای اسلام ناب محمدی استوار است و به همین دلیل نیز الگوی بسیاری از گشور ها قرار دارد، تلاش مردم در یمن و سوریه نشانگر همین موضوع است.

وی افزود: امیدواریم همانطور که کشور ما با مدیریت آگاهانه و صحیح رهبر معظم انقلاب به آرامش و وحدت رسیده است، کشور های دیگر نیز به این مهم دست یابند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها