امام جمعه بروجن:

علم وتقوا لازمه تربیت فرزند شایسته است

حجت الاسلام دکتر سعادت فر گفت: والدین باید با ایجاد رابطه صمیمانه بین خود و فرزندان نگذارند رازهای آنان به جای خانه در بیرون مطرح شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۳۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی سرگروه ها، مربیان و خانواده متربیان حلقه های صالحین شهرستان بروجن با هدف آشنایی با روشهایی صحیح تربیت اسلامی در مدرسه مجتهده امین برگزار شد.

اما جمعه بروجن در این مراسم، با تبریک هفته وحدت و فرارسیدن میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام و ششمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام صادق علیهم السلام، به تبیین اهمیت نقش مادران و تربیت صحیح فرزندان بر اساس آموزه های دینی و اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعادت فر ،‌گفت:‌ مادران باید به بحث تربیت فرزندان اهمیت خاصی دهند تا بتوانند فرزندان دغدغه مندی را نسبت به حفظ ارزش های والای الهی و اسلامی در جامعه پرورش دهند.

وی، از مادران خواست نیازهای فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و آنها را در مسیر صحیح راهنمایی کنند و به خواسته های فرزندانشان پاسخ منطقی دهند و بتوانند برای آنها رفیق و دوست باشند و با ایجاد رابطه صمیمانه بین خود و فرزندان، باعث شوند رازهای فرزندان به جای خانه در بیرون مطرح نشوند.

امام جمعه بروجن اضافه کرد: ناخلف بودن فرزندان یکی از نشانه های تربیت ناسالم و نداشتن ارتباط قوی و محکم بین فرزندان و والدین است.

وی، گفت: والدین باید کنترل نامحسوس روی رفتار فرزندان داشته باشند، که بتوانند با روش و مهارتهای خاصی از بروز برخی از رفتارهای ناشایست جلوگیری کنند.

امام جمعه بروجن، تامین نیازهای مادی و معنوی و رفاه فرماندهان را از وظایف پدر و مادر دانست و افزود: علم وتقوا، از الزامات و راهکارهای اساسی برای داشتن زندگی سالم است و والدین اگر خدا را در همه امور در نظر داشته باشند، می توانند فرزندان خود را خداترس و با تقوا تربیت کنند.

ارسال نظرات