امام جمعه فارسان:

وحدت باید حول محور ولایت باشد

حجت الاسلام جمالی زاده، گفت: روح دستورات دینی، ارتباط عاطفی و مهر و محبت آمیز با دیگر مؤمنین و تقویت برادری بین همدیگر و پرهیز از هر حرکت و رفتار تفرقه آمیز می باشد.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۸۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴

امام جمعه شهر فارسان گفت: وحدت و اتحاد در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بین تمامی اقشار مختلف مردم بود که هم پایه های نظام اسلامی را برای امروز و فردا محکم و آسیب ناپذیر کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر فارسان، فرارسیدن میلاد مسعود نبی مکرم حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم )،روز اخلاق و مهرورزی و نیز میلادخجسته امام جعفرصادق علیه السلام، موسس مذهب جعفری را محضر همه عاشقان و محبان وشیفتگان عصمت وطهارت تبریک و تهنیت گفت.

امام جمعه فارسان افزود: آن پیامبری که خداوند متعال او را رحمت تمامی موجودات عالم و وجود دنیوی اش را مانع نزول عذاب بر امتش دانسته و عظمت اخلاقش را ستوده و کاملترین دین و جامعترین برنامه و کتاب و حکمت را از طریق ایشان به بشریت ارزانی داشته، اختلاف و تفرقه و نیز کمرنگ شدن ارتباط امت با قرآن و اهلبیت را مهمترین دغدغه و نگرانی پس از خود می دانست.

وی تصریح کرد: یاران و افرادی که توفیق پیروی حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را دارند داری چند ویژگی می باشند یکی از این ویژگی ها غضب و کینه شدید نسبت به کفار، و در برابر کفار هیچ گونه کوتهای نمی کنند و دیگر ویژگی آن این است که غیر کفار با هم دیگر مهربان و با مهر و محبت با یکدیگر برخورد کنند.

حجت الاسلام جمالی زاده در ادامه با اشاره به وحدت جامعه اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه افزود: روح دستورات دینی اعم از قرآن و روایات، بعد از عبادت و بندگی خدا، ارتباط عاطفی و مهر و محبت آمیز با دیگر مؤمنین و تقویت برادری بین همدیگر و پرهیز از هر حرکت و رفتار تفرقه آمیز می باشد که برخی تهدیدات قرآنی و روایی ناظر بر همین اختلافات درون جامعه اسلامی است که تاریخ گذشته ما بهترین شاهد بر آنست.

خطیب جمعه فارسان در ادامه وحدت و اتحاد در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بین تمامی اقشار مختلف مردم بود که سرافرازانه و عزتمندانه آن دوران را چنان گذراندیم که هم پایه های نظام اسلامی را برای امروز و فردا محکم و آسیب ناپذیر کردیم و هم تمامی آحاد ملت و نسل آینده از سلیقه های مختلف، نسبت به آن دوران، احساس غرور کرده و از آن دو مقطع با افتخاری بزرگ یاد می کنند.

وی گفت: این وحدت و اتحاد بود که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند اگر اختلافات و درگیری های جناحی در جنگ هشت سال دفاع مقدس بود امکان نداشت این پیروزی ها بدست آید.

جمالی زاده، اظهار کرد: اما وحدت و اتحاد باید بر محور یک نفر باشد در جامعه اسلامی، خصوصا جامعه شیعه، که ولی امرمسلمین ولی فقیه می باشد و افراد دیگر باید بر محور آن یک نفر فعالیت های خود را تنظیم کنند.


ارسال نظرات