خبرهای داغ:

تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه مهر اروند برگزار شد

دانشجویان دانشگاه مهر اروند در فضای کاملا ازاد دغدغه های صنفی خود را در نخستین تریبون آزاد بسیج دانشجویی بیان کردند.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۵۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
بهگزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی خوزستان، تریبون آزاد دانشجویی مطالبات دانشجویان از دانشگاه ،جامعه ودولت در دانشگاه مهر اروند برگزار شد.

در این تریبون دانشجویی، دانشجویان مطالب و نظرات خود را بیان کردند که به شرح زیر است:

-دانشگاه در ابتدای ورود دانشجو به دانشگاه کار و حرفه ای که او در آینده خواهد داشت را تبیین کند.

-تضمین شغلی برای دانشجو وجود ندارد

-باید با توجه به نیاز صنعت دانشجو جذب شود و این نباشد که فقط آمار صندلیهای پر دانشگاه زیاد شود اما بازدهی نداشته باشد ،که علت آن نیز شاید کمبود امکانات از قبیل کارگاه های آموزشی و آزمایشگاه باشد.

- سازمان منطقه آزاد اروند مبلغی از دانشجویان دانشگاه های آبادان و خرمشهر میگیرد و هر ساله مبلغی را به شهریه های این دانشگاهها اضافه ميکند ولی در ازای این مبلغ هیچ امکاناتی را در اختیار دانشجو و دانشگاه قرار نمیگذارد در واقع بدون هیچ کمکی از دانشجویان مبلغ گرفته میشود و این با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و خواهان پیگیری از طرف مسئولین میباشیم.

-دانشگاه ها باید نسبت به مبلغی که از دانشجویان میگیرد امکانات بگذارد،در حالی که یک آزمایشگاه مرتبط با رشته نفت در این دانشگاه وجود ندارد.

-وضعیت خوابگاه های دانشگاه بسیار ضعیف میباشد.

-مسئولين دانشگاه ها باید مشکلات دانشجو را بشناسند و در راستای حل این مشکلات قدم بردارند،

-آزمایشگاه ها محل تأیید نهایی یادگیری دانشجو میباشند و دانشجو باید درس را بواسطه آزمایشگاه لمس کند لذا موضوع وجود  آزمایشگاهی استاندارد و کامل در دانشگاه ها بحث بسیار مهمی میباشد و باید پیگیری شود.

- مسئولین دولت برنامه های اجرایی خود چه آنهایی که به دانشجو ربط دارد و چه برنامه هایی که به مردم مرتبط هستند را صرفا جهت عکس انجام ندهند و به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)آمار برنامه های انجام شده فقط روی کاغذ نباشد باید در جامعه دیده شوند که اینطور نیست

-مسئولين به فکر دانشجویان و کار دانشجو باشند، دانشجو فعلا در ایران فقط زحمت می کشد و درس میخواند(از خانه و شهر خود دور ميباشد )و وقتی فارغ التحصیل شود مدرکش را در اتاق شخصی خود میگذارد که خاک بخورد،

و در آخر مسئول بسیج دانشجویی از ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر مؤمني و همچنین همکاران وی در دانشگاه جهت کمک های ایشان به بسیج دانشجویی و پیگیری بعضی از مطالبات دانشجويان تشکر کردند،و خواهان پیگیری جدی  مطالب گفته شده در تریبون آزاد  را خواستار شدند
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار