خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

6 اولویت اساسی در حوزه وقف سمنان مشخص شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: 6 اولویت اساسی در حوزه وقف استان مشخص شده است و ازدواج جوانان نیز مورد توجه قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۹۳۳۸۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی امروز اظهار داشت: سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه مبنای کار در سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد و بر اساس تعداد موقوفاتی که در سامانه ثبت شده است، فعالیت‌ها ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: بعضی از موقوفات برای اینکه در سامانه مذکور ثبت شود، زمان‌بر است؛ ولی مواردی که در سامانه تا امروز ثبت شده، بیش از 52 مورد وقف جدید در سال جاری با ارزش ریالی 10 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در مواردی که به اوقاف و امور خیریه استان سمنان مراجعه کردند و همکاران ما به واقفان خیراندیش مشاوره دادند، تمام نیت‌ها را در مسیر اولویت‌ها سوق داد.

واحدی تصریح کرد: 6 اولویت اساسی در حوزه وقف در استان سمنان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دیگری توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های وقف‌های جدید، توجه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی است و یکی از اولویت‌های ما، موضوعات مربوط به امور اجتماعی، کمک به ایتام، فقرا و نیازمندان، کمک به ازدواج جوانان، اسکان جوانان و... است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: یکی از موضوعات دیگر در حوزه نیات وقف، بحث بهداشت و درمان و سلامت است و اولویت ششم ما، ایجاد موقوفاتی برای خدمت‌رسانی به زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) محسوب می‌شود.

واحدی اضافه کرد: بخشی از نیاتی که اتفاق افتاده، در همین موضوعات بوده است؛ تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و اسکان زوج‌های جوان، ازدواج جوانان، دارو و درمان، کمک به آزادی زندانیان غیرعمد نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها