بعد از وقایع اخیر در دانشگاه رازی کرمانشاه منتشر شد؛

نامه سرگشاده سازمان بسیج دانشجویی به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نامه ای سرگشاده به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نوشت.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۲۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش بسیج نیوز ؛سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نامه ای سرگشاده به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خصوص وقایع اخیر در دانشگاه رازی کرمانشاه نوشت.

 
 
متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللهَ وَكَفَى بِالله حَسِيبًا ( سوره احزاب آیه39(
 
کسانیکه رسالتهای خدا را ابلاغ می کنند و از او خشیت دارند و از هیچ کس جز او نمی ترسند، خدا برای حسابرسی کفایت می کند
 
محضر مبارک حضرت آیت الله علماء نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه
 
سلام علیکم
 
با دعا برای طول عمر رهبر معظم انقلاب و توفیق بیش از پیش برای حضرتعالی، به استحضار می رساند آنچه که فرزندان دانشجوی انقلابی استان کرمانشاه را برآن داشت که با شما و برخی از مسؤولان کشوری و استانی درد دل نمایند و با برخی دیگر اتمام حجت کنند، اتفاقات نامبارکی است که از زمان حضور برخی عناصر نامطلوب در پستهای مسئولیتی دانشگاه رازی کرمانشاه به وقوع پیوسته و جامعه مذهبی استان ضمن ابراز نگرانی و تنفر از این اقدامات مذبوحانه، خواستار رسیدگی فوری، بی اغماض و بدون رودربایستی های مرسوم با این عناصر و قضایی نمودن این افراد دارد تا درس عبرتی باشد برای آنانکه دانشگاه را با باشگاه سیاسی و مکانهای نامحترم، اشتباه گرفته اند.
 
یقیناً فضای جامعه اسلامی- انقلابی ایران ما برنمی تابد که در محیط فرهنگی دانشگاه و به نام فعالیتهای فرهنگی، مقدسات ایرانی اسلامی مخدوش شده و اعتقادات مذهبی و سنتی مردم به استهزاء گرفته شود. آن هم در زمانی که به خاطر عهد شکنی های دشمنان و به سخره گرفتن اعتماد دولت محترم توسط آنان و نزدیک شدن به ایام انتخابات، بیش از هر زمان دیگری باید به فکر حفظ آرامش مردم بود تا مبادا غوغازیستانی پیدا شوند که برای گل آلود کردن آب و صید آنچه که می خواهند، همچون فتنه کوی دانشگاه و فتنه88، آرامش را از مردم دریغ کنند و جامعه را ملتهب نمایند.
 
به استحضار می رساند که علاوه بر لغو چندین باره مراسم سخنرانی غیر همسو با نظرات خاص مسئولین دانشگاه رازی که شاید آن را با اغراض سیاسی مسکوت نمود، متأسفانه فعالیتهای مشکوکی به چشم می خورد که جای تأمل دارد و محلی برای چشم پوشی و حمل برتساهل نمی گذارد. برگزاری جشن در روز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، اکران فیلم تمجید از استکبار با عنوان "حرام زاده های بی شرف"، دعوت از عناصر حامی فتنه گر و نیز همسر و همشیره فتنه گران 78 و 88 که حتی در تبلیغ مراسم نام مبارک شهید را از "تالار شهید شهریاری" این دانشگاه کم کردند و ... و در روزهای اخیر برگزاری شب شعری با عنوان قند پهلو و شعر خوانی به سبک جاهلیت که در آن به توصیف زیبایی ها و بدن زنان و قاذورات ... می پردازد، همگی نشان از حرکت خزنده و هدفمندی دارد که در این دانشگاه لانه گزیده است.
 
در این مراسم شب شعر مختلط و در حالیکه معاون فرهنگی این دانشگاه که برگزار کننده آن بود در آنجا حضور داشت برخی دانشجویان به اعتراض سالن را ترک کردند. در این مراسم اشعار خارج از عرفی خوانده شد که فرهنگ و اخلاق ایرانی اسلامی را به سخره و ارزشها را به بازی گرفت. توصیف های محرک که از دامن های بالازده شده و تن عریان زنی که طبق شعر، گویا لباسش را از حمام محل دزدیده اند و اکنون به خانه خالی شاعر آمده است و... گوشه ای از اشعار مستهجن این شب شعر دانشجویی است که در فضای مقدس دانشگاه و در شهر شهید پرور کرمانشاه برگزار گردید که جای هیچ عذر و بهانه ای را برای برخورد مسئولین باقی نگذاشته است.
 
حال با توجه به گوشه ای از اقدامات خلاف عرف،اخلاقی اسلامی و قانون  که توسط برخی مسئولین این دانشگاه صورت گرفته است، سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه خواستار عزل و معرفی به دادگاه معاون فرهنگی این دانشگاه به خاطر خیانت و ترویج ابتذال در دانشگاه و نیز توضیح ریاست دانشگاه در این خصوص می باشد. یادآور می شود که از مدتی پیش اظهار نارضایتی مدیران ارشد وزارتخانه از وضعیت رقت بار این دانشگاه، مخصوصاً بی کفایتی معاون فرهنگی آن، در میان دانشجویان مطرح است و شاید شدت گرفتن این اقدامات به دلیل آن باشد که صاحب نیت سوئی، در پی تحمیل هزینه و توجیه درون حزبی این جابجایی بر جامعه متعهد دانشجویی و دانشگاهی بعد از اعتراض و انتقاد به بی لیاقتی ها باشد که در این مجال به عرض می رساند هرچند که وزارت علوم دولت یازدهم از سوء مدیریت دانشگاه رازی و مخصوصاً معاون فرهنگی و برخی دیگر از مسئولان آن رنج می کشد و به دنبال فرصتی برای تغییر است و از نظر سازمان بسیج دانشجویی استان، دیگر این دانشگاه فاقد معاون فرهنگی است، ولی با این حال فرد جایگزین باید در تراز دانشگاه بزرگ رازی و مردم متدین کرمانشاه باشد.
 
 
 
معاون فرهنگی جدید باید متعهد به اخلاق ایرانی اسلامی و مؤمن به ارزشهای جامعه متدین باشد و از سیاسی کاری در دانشگاه و سیاسی بینی دانشجویان و سرمایه گذاری انتخاباتی و گروکشی دانشجویان برای صندوق های رأی، پرهیز نماید. یقیناً تنها مدیرانی لیاقت مدیریت بر فضای پاک دانشگاه ها را دارند که با نیتی پاک، و با پاک دستی و پاک دامنی خود را مدیون دانشگاه و دانشجویان بدانند و وقتی سمتی را در جمهوری اسلامی به دست آوردند آن را چون امانتداری امین نگهداری و رشد دهند تا مطمع طمعکاران و سیاست بازان قرار نگیرند.
 
 
 
لذا در پایان از حضرت عالی و سایر مسئولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی در خواست می نماییم تا با اقدام انقلابی و قاطع خود   ضمن برخورد با عوامل نفوذی و خود سر مانع از نفوذ دشمنان و ایادی استکبار در نهاد مقدس دانشگاه ها و سایر مراکز تعلیم و تربیت گردید.
                                                                                                                               
و من ا... توفیق
 
سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه
 
رونوشت:
 
1نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
2وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری
3اعضاء محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
4فرمانده محترم سپاه حضرت نبی اکرم ( ص) استان کرمانشاه
5نمایندگان معزز استان کرمانشاه درمجلس خبرگان رهبری
6نمایندگان محترم استان کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی
7شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه
8ستاد امربه معروف و نهی از منکراستان کرمانشاه

انتهای پیام/
ارسال نظرات