خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور

افراد متولی مدیریت ورزش باید به پرورش روحیه پهلوانی و جوانمردی در جامعه توجه کنند

آذرنوش در کارگاه اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش شاهرود گفت: افراد متولی مدیریت ورزش باید به پرورش روحیه پهلوانی و جوانمردی در عرصه های مختلف جامعه توجه بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۹۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، داود آذرنوش در کارگاه اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش شاهرود که به میزبانی کانون بسیج ورزشکاران شاهرود در سالن همایش های کانون جوانان بسیج برگزار شد در سخنانی با اشاره به فلسفه وجود بسیج اظهار کرد: برطرف نمودن مشکلات فلسفه وجودی تشکیل بسیج است و در این عرصه بسیج با جدیت وارد شده و در اقشار مختلف نیز ما شاهد حضور و تلاش برای برطف نمودن مشکلات هستیم.

وی افزود: در کانون های بسیج افراد حقیقی و حقوقی حضور دارند که به بیان و طرح مسائل مختلف می پردازند و این افراد می توانند ساختار و قانون را مشخص کنند که بر مبنای آن بتوان یک رکن از مشکلات ورزشی و جامعه مربیان را برطرف کرد.

آذرنوش خاطر نشان کرد: باید بدانیم در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی در سطح استان و شهرستان چه اقداماتی باید انجام داد و دلجویی از بیماران ورزشکار و برطرف کردن وضعیت معیشتی یک ورزشکار می تواند از جمله اقدامات مورد نظر محسوب شود.

وی تصریح کرد: جایگاهی که بخش عمده ای از نخبگان ورزشی در آن قرار گرفته اند بر مبنای امور انفرادی بنیان گذاری شده است و باید مربیان کشور که در این بین نقش کلیدی ایفا می کنند بستری را فراهم کنند.

 رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور ادامه داد: در موضوعات مختلف جامعه ورزشکاران باید جایگاه واقعی خود را از نظر اثر بخشی به دست آورند و بسیج در این بین به عنوان مهم ترین پایگاه مردمی می تواند نقشی سازنده را بر عهده گیرد.

وی عنوان کرد: ورزشکاران بسیجی می توانند در تدوین برنامه پنج ساله ششم دیدگاه های خود را مطرح کنند چرا که معتقدیم اگر می خواهیم اثربخشی جامعه ورزشی و مربیان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد باید از این موقعیت استفاده کرد و با ارائه دیدگاه ها در کانون های بسیج، مدیران حکومتی را هدایت کرد.

آذرنوش با اشاره مشکلات در عرصه ورزش به خصوص اخلاق گفت: متاسفانه این روزها شاهدیم که اقدامات جمعی در جهت کاهش، مدل و سبک زندگی به سوی انفرادی جهت داده شده است که این امر خود یک زنگ خطری در جامعه محسوب می شود که باید برای آن فکری اندیشه شود که اگر ورزشکاری به مشکلی برخورد کرد در چه جایگاهی هستیم و چطور می توانیم در این بین نقش آفرین باشیم.

افراد متولی مدیریت ورزش باید به پرورش روحیه پهلوانی و جوانمردی در جامعه توجه کنند 

وی اضافه کرد: مربیان باید بستری فراهم کنند تا ورزش اثربخشی مطلوب در جامعه داشته باشد و مربیان نقش کلیدی در اخلاق مدار کردن ورزشکاران ایفا می کنند.

آذرنوش ادامه داد: افراد متولی مدیریت ورزش باید به پرورش روحیه پهلوانی و جوانمردی در عرصه های مختلف جامعه توجه بیشتری داشته باشند و مربیان نقش ارزنده ای در پرورش و تربیت ورزشکاران با اخلاق جامعه ایفا می کنند و باید اخلاق مداری ترویج شود و نقش اثربخشی ورزشکاران در این بین بیش از پیش می تواند حائز اهمیت باشد.

وی گفت: چالش اصلی در پرورش اخلاق مداری در جامعه را باید به این نحو تعریف کرد افرادی که بتوانند میدان دار اقداماتی مانند برگزاری مراسم های گلریزان و یا کمک به مردم زلزله زده نظیر اقدام مرحوم تختی در زلزله بوئین زهرا باشند وجود ندارد چرا که سبک زندگی تغییر کرده و افراد از فعالیت های جمعی به سوی اقدامات انفرادی سوق پیدا کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها