خبرهای داغ:
در گفت و‌گو با رئیس جامعه احیاگران طب ایرانی مطرح شد:

افزایش درد زانو در خانم‌ها بی ارتباط با ظروف غذای آن‌ها نیست

رئیس جامعه گران طب ایرانی گفت: برخی از ظروف تفلون به هیچ وجه نه تنها دارای استاندارد‌های لازم نیست بلکه تولید بیماری هم می‌کند و این درحالی است که امروزه دردهای مفصلی و زانو در خانم‌ها ارتباط مستقیمی با ظروف آن‌ها دارد.
کد خبر: ۸۷۹۴۶۳۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش سرویس «بسیج جامعه زنان»؛خبرگزاری بسیج دکتر محمد دریایی، ظروف امروزی در سبد کالای بسیاری از خانواده‌ها را مضر دانست و گفت: متاسفانه ظروف بسیاری از خانواده‌های امروزی متناسب با استانداردهای سلامت نیست و همین باعث شده است تا پخت و پز غذاها در این ظروف مشکلاتی را برای افراد خانواده به وجود آورد.

دریایی سلامت جسمانی قدیمی ترها در زندگی روزمره را بی ارتباط با ظروف غذای آن‌ها ندانست و افزود: خوشبختانه هنوز در خیلی از خانواده‌های قدیمی استفاده از ظروف مسی مرسوم است و همین امر باعث شده تا این دسته از خانوارها از سلامت بیشتری نسبت به خانواده‌های دیگر برخوردار شوند چرا که ریزمغزی‌های مقوی در ظروف مسی وجود دارد که در سلامت بدن تاثیر مثبت بسزایی می‌گذارد.

استفاده از ظروف غیر مسی بی کلاسی نیست

رئیس جامعه گران طب ایرانی، تصریح کرد: خیلی از دختران امروزی ظروف مسی را قبول ندارند و نوعی بی کلاسی می‌دانند در حالی که برخی از ظروف تفلون به هیچ وجه نه تنها دارای استاندارد‌های لازم نیست بلکه تولید بیماری هم می‌کند و این د رحالی است که امروزه دردهای مفصلی و زانو در خانم‌ها ارتباط مستقیمی با ظروف آن‌ها دارد و استفاده از ظروف مسی در پیشگیری از زانودرد بسیار موثر است.

معاونت فرهنگی مرکز غذای سالم، نقش رسانه‌ها را در این زمینه بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در فرهنگسازی تغذیه سالم و به خصوص ظروف سالم بسیار نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند. همانطور که امروزه خیلی از خانم‌ها در پوشش و وسایل زندگی خود به قدیم و سنتی روی آورده اند در زمینه ظروف هم بهتر است از موادی استفاده کنند که  سلامتی بدن را دچار خدشه نکند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات