خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

وقف‌های قرآنی بیشتر شود/ نباید بین قرآن و ولایت جدایی بیفتد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: وقف‌های قرآنی امروز باید بیشتر شود و نباید بین قرآن و ولایت جدایی بیفتد.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۸۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی همزمان با هفته قرآن، با بیان اینکه قرآن یکی از معجزات پیامبر اکرم (ص) است، اظهار داشت: قرآن معجزه‌ای ماندگار است که با هر بار خواندن باز هم معنایی تازه و نو دارد و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

وی بیان کرد: قرآن با همه کتاب‌های آسمانی دیگر متفاوت بوده؛ زیرا دو بار بر پیغمبر نازل شده است.

شاهچراغی در ادامه به ماندگاری قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن مایه وصل به خداست، از بین رفتنی نیست و محافظ و نگهبان قرآن، خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به یکی از مهم‌ترین امتیازهای قرآن اشاره کرد و بیان داشت: کم و زیاد نشدن حتی یک کلمه در قرآن از معجزه‌های این کتاب آسمانی است که در زمان‌هایی مردم برای کم کردن حتی یک کلمه «واو» از آن قیام کردند و اجازه این تغییر را نیافتند.

وی در ادامه به وظایف انسان مقابل این کلام الهی اشاره کرد و افزود: متأسفانه کاربرد قرآن امروزه مختص عزاداری‌ها، مراسم ختم یا هدیه برای نوعروسان شده است و برابر این کتاب الهی کوتاهی می‌کنیم و آن‌گونه که شایسته است از آن بهره نمی‌گیریم.

شاهچراغی با بیان اینکه نباید بین قرآن و ولایت جدایی بیفتد، بیان کرد: قرآن و عترت، کتاب و سنت با هم عجین هستند و باید تلاش کرد تا بین این دو تفرقه ایجاد نشود.

وی به وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان اشاره کرد و افزود: نام نیک و آموزش دادن آنان در ارتباط با قرآن دو وظیفه‌ای بوده که نتیجه‌اش، سعادت فرزندان در دنیا و آخرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان اینکه خواندن و عمل به قرآن وظیفه همه انسان‌هاست، بیان داشت: فاصله ما با قرآن زیاد است و باید ضمن خواندن و حفظ قرآن با مفهوم آن مأنوس شویم و در زندگی از آن بهره گیریم؛ در کنار قرآن باید برای حفظ ولایت و نظام کوشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها