سردرگمی ضد انقلاب از پیشروی جبهه مقاومت

تمسخر ترامپ در شبکه من وتو!

همه می‌دانند که منطقه امن معنی‌اش این است که از نظر نظامی باید از آن حفاظت شود. احتیاج به نیروهای پیاده نظام زمینی دارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۵۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
خبرگزاری بسیج- سرویس اخبار ویژه

شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب در دوران قبل از انتخابات آمریکا همواره با حمایت از کلینتون ، دست به تمسخر ترامپ می زدند و از وی به عنوان یک دیوانه یاد می کردند.
این روش ظاهرا در دوره بعد از ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه دارد و کارشناسان شبکه های ماهواره ای،با عصبانیت از عدم ریاست جمهوری کلینتون،ادعاهای ترامپ، بخصوص در موضوعاتی همچون سوریه را به باد تمسخر می گیرند.
در یکی از این نمونه ها،مجری شبکه من و تو در برنامه اتاق خبر از کارشناس این شبکه اینگونه سوال می کند: آقای ترامپ گفته که منطقه امن در سوریه ایجاد می‌کند. این‌ را چگونه ارزیابی می‌کنید آیا واقعاً امکان‌پذیر است؟

کارشناس این شبکه اذعان میکند: به نظر می‌رسد ایشان با مشاوران نظامی‌شان به اندازه کافی مشورت نکردند. همه می‌دانند که منطقه امن معنی‌اش این است که از نظر نظامی باید از آن حفاظت شود. احتیاج به نیروهای پیاده نظام زمینی دارد. گفته می‌شود در شرایط سوریه چیزی بین 25 تا 30 هزار سرباز لازم است برای حفظ چنین منطقه امنی.در ضمن منطقه امن معنی‌اش این است که مردم غیرنظامی در آن‌جا ساکن هستند و شورشیان دیگر در آن‌جا دخالتی ندارند. اگر معنی‌اش این باشد که مردم غیرنظامی و شورشیان یا نیروهای جنگنده با یکدیگر در منطقه‌ای باشند و از آن منطقه امن استفاده شود برای حمله به نیروی مخالف دیگر منطقه امن نیست،‌ یک تجربه‌ای در منطقه امن در صربستان در منطقه سربرنیتسا که در جنگ یوگسلاوی سازمان ملل برای مسلمانان آن‌جا یک منطقه امنی ایجاد کرد و سربازان هلندی که قرار بود از آنان محافظت کنندکارشان را انجام ندادند و منجر به این شد که چندین هزار غیرنظامی کشته شدند. این مساله درباره سوریه هم صادق است یعنی نیروهای نظامی باید در آن‌جا فعال باشند. حال معلوم نیست در کجای سوریه می‌توان منطقه‌ای را پیدا کرد که فقط غیرنظامیان ساکن باشند و شورشیان در میان آنان نباشند. چنین مساله ممکن می‌بود در سوریه زمانی که هنوز پای داعش نرسیده بود به سوریه و داعش در تمامی سرزمین نیروهای خودش را پخش نکرده بود.آقای اوباما این امکان را آن زمان داشت ولی ایشان نمی‌خواست نیروی زمینی پیاده کند و تعلل کرد بعداً که به این فکر افتاد دیگر دیر شده بود. کلینتون هم معتقد بود در این‌باره باید با روسیه به تفاهم رسید که نشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار