نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

آزادی حلب کمر تروریست‌ها را شکست/روز 9 دی روز بصیرت و میثاق مردم با امامت و ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق مردم با امامت و ولایت است روز خنثی شدن توطئه ها و فتنه ها و هرگز نباید این روز در تاریخ کشور فراموش شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۵۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: معنای تقوا مسئولیت‌پذیری است چراکه انسان باتقوا در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی احساس مسئولیت می‌کند.

وی معنای تقوا را نصرت خدا و دین خدا دانست و گفت: انسان متقی همیشه در حال تلاش و جهاد در راه خداست و هرگز دچاز ضعف و غفلت نمی‌شود. در ایران اسلامی نیاز داریم سرمایه تقوا را روز به روز تقویت سازیم چراکه با تحقق این امر تلاش برای کاهش و مبارزه با فساد کمتر می‌شود و از سوی دیگر وحدت بین ملت افزایش پیدا می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حوادث روزگار برای این است که ما تبدیل به فولاد آب دیده شویم در طول تاریخ هرچه فشار و سختی بر ما بیشتر بوده انسجام، وحدت و یکپارچگی میان ملت افزوده شده و در برابر طوفان حوادث شکست ناپذیر شده‌ایم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به معنای مقاومت گفت: معنای مقاومت نشکستن و سر تلسیم فرود نیاوردن در مقابل زورگویان و ستمکاران است. این مرحله بلوغ انسان است که سر تسلیم فرود نیاورد، نمونه عالی آن را هم در تاریخ اسلام دیده ایم همه انبیاء و اولیاء در طول تاریخ در مقابل حوادث و سختی ها مانند کوه استوار بودند.

وی با تاکید بر اینکه اسنان از قدرت اختیار و اراده برخوردار است، گفت: فرق انسان با سایر موجودات در قدرت اخیتار و اراده اوست. اگر سرگرم دنیا شویم و در دیگ دنیا سقوط کنیم جز پشیمانی چیزی برایمان به همراه ندارد ولی اگر زندگی دنیا را برای تامین رضای خدا بخواهیم بی شک در آخرت از پاداش الهی برخوردار خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی و داعشی به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند، گفت: پیامبر اسلام(ص) به امیرالمومنین(ع) فرمود «یا علی عالی ترین مرتبه جهاد خدمت به مردم است» باز در جای دیگر می فرماید«بدترین مردم کسی است که دیگران از زبانش وحشت داشته باشند و مردم به خاطر ملاحظه زبانش از او فرار کنند» اسلام دین محبت، احسان، عدالت و کرامت است و هرگز سفارش به ظلم و جنایت نکرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم، شهدای تیپ فاطمیون، شهدای فلوجه، سوریه و تمام شهدای اسلام تصریح کرد: آزادی حلب برای همه ما یک مژده با ارزش بود، آزادی حلب به مانند آزادی خرمشهر یک نصرت الهی بود.

وی افزود: 9 هزار تروریست با پیروزی حلب در حال خروج از این منطقه هستند. مقاومت جبهه اسلام به ثمر نشست و باعث شد این اتاق فکر صهیونیستی که طراح این جریانات بودند سقوط کند و سرنگون شود. آیندگان باید بحث کنند که چه مسئله عجیبی بوده و چگونه این غده سرطانی که صدها سرطان تولید کرده بود ریشه اش از حلب کنده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آزادی حلب نشان داد که مقاومت، حضور و فداکاری موثر است با آزادی حلب کمر تروریست‌ها شکسته خواهد شد. آمریکا، اسرائیل، رژیم آل سعود بعد از گذشت چهار سال دیدند که مقاومت کار خودش را کرد و بالاخره حلب آزاد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: اگر غفلت می شد سوریه به عنوان یک پشتوانه عظیم برای نیروهای مقاومت و فلسطین سقوط می کرد که خسارتش برای هزاران سال باقی می ماند. پیروزی حلب درس بزرگی برای جهان اسلام داشت اینکه مقاومت به ثمر خواهد نشست و این مقاومت است که سرنوشت ساز و عزت آفرین است و مبادلات استکبار جهانی را دگرگون و توطئه‌های دشمن را خنثی می کند.

وی یاد و خاطره شهدای کربلای 4 به ویژه شهدای غواص را گرامی داشت و افزود: روز یگان پروازی سپاه پاسداران را هم گرامی می داریم و امیدواریم این عزیزان با تجربه بیشتر قدم های بلندتری را در آینده نیز بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: امیدواریم دنیای غرب و دنیای مسیحیت هم نسبت به اصول اخلاقی حضرت عیسی(ع) پایبند باشند و دنیای مسیحیت دست از این لجاجت بردارد و ابزار دست دیگران نشود چراکه دنیای اسلام با دنیای مسیحیت می توانند در کنار یکدیگر همکاری بیشتری برای ساخت دنیای بهتر و عاری از خشونت و جنایت و تعامل و وحدت داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضمن محکوم کردن ترور سفیر روسیه در ترکیه گفت: دنیای اسلام با مسئله ترور و کشتار مخالف است ترور جز اینکه آبروی کشور را ببرد نتیجه دیگری نخواهد داشت. متاسفانه یکی از کارهای زشت داعش ترویج ترور، جنایت، کشت و کشتار و خشونت بود. اقدامات وحشیانه ای که اسلام با آن مخالف است.

وی با اشاره به فرا رسیدن حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق مردم با امامت و ولایت است روز خنثی شدن توطئه ها و فتنه ها و هرگز نباید این روز در تاریخ کشور فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جنایات آل خلیفه در بحرین گفت: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم ظلم بزرگی است. مردم بحرین در مقابل رژیم آل خلیفه ایستاده است مگر این مردم چیزی جز حق رای می خواهند ولی می بینیم که انگلیسی ها به حمایت از جنایات این رژیم بلند شده اند و علیه مردم مظلوم بحرین دست به جنایت می زنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه و وحدت شیعه و سنی گفت: وحدت از مهم ترین و کلیدی ترین مسائل است که نباید مورد غفلت قرار گیرد امیدواریم هم حوزه و هم دانشگاه و هم جهان اسلام نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و سخنان مقام معظم رهبری را در این زمینه با گوش جان بشنوند و به مرحله عمل درآورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار