مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: تقارن فصل بهار و رویش دوباره طبیعت با ماه رمضان، فصل خودسازی و شکوفایی است.
کد خبر: ۹۵۸۶۸۰۴
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵

حجت‌الاسلام محمدسعید خزائی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خمین ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: سال جدید با ماه مبارک رمضان شروع و با ماه مبارک رمضان ختم خواهد شد ان شاءلله، تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن نویدبخش رشد، تعالی و شکوفایی است.

وی افزود: در بهار، زمین جانی تازه می‌گیرد، سبزه‌ها را در درون خود می‌رویاند و عطر بهاری دوباره به مشام می‌رسد، در بهار هر موجود ذی‌روحی جان تازه‌ای می‌گیرد و امید و سرور در زمین گسترش پیدا می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تصریح کرد: پیامبر(ص) در خصوص هوای بهار و فضای حیات‌بخش بهار فرمود: «سرمای بهار را غنیمت بشمارید که با بدن‌های شما همان کاری را می‌کند که با درختان می‌کند»، در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است و خداوند شاخصه مهم ماه مبارک رمضان را نزول قرآن در این ماه عظیم می‌داند، همین حیات دوباره درباره انسان نیز مطرح است.

 حجت‌الاسلام خزائی اضافه کرد: آدمی که در طول سال دچار لغزش‌ها شده و به لبه پرتگاه‌ها رسیده و گاها در چاه خودساخته گناه و آلودگی‌ها و بزهکاری‌ها سقوط کرده است، در ماه مبارک رمضان و در بهار قرآن جان تازه‌ای می‌گیرد، مشروط به اینکه خود را در معرض نفحات و نسیم‌های قرآنی قرار دهد و در برابر وزش نسیم رحمت الهی خود را نپوشاند و در خواب غفلت فرو نرود و این فضا را غنیمت بشمارد، زیرا تعالیم قرآن در ظرف زمانی ماه مبارک رمضان تأثیرگذار، امیدبخش، روح‌بخش، تعدیل روح و روان هر خواهان تغییر است.

 وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در خطبه روزهای آخر ماه شعبان فرمود: یک آیه تلاوت کردن در ماه مبارک رمضان معادل ختم کل قرآن در غیر از ماه رمضان است، اما این مقدمه کار است، باید در آیات الهی تدبر کرد، اندیشید و در آخر به کار گرفت تا در رفتار و کردار انسان ظهور و بروز داشته باشد و زمانی که جامعه اسلامی بر اساس همین آموزه‌ها تعلیم شود و تربیت گردد جامعه‌ای زنده، پویا و رشد یافته خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات