خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی قزوین:

امربه‌معروف نشانه سوز، غیرت و فطرت بیدار انسان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی قزوین گفت: امربه معروف نشانه سوز، غیرت و فطرت بیدار انسان است و یک فریضه مهم و تاثیر گذار در جامعه می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۸۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، نشست امر به معروف و نهی از منکر در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین به همت این معاونت در سالن شهید حسن پور برگزار گردید.

حجت الاسلام تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه  دانشجویی در این مراسم اظهار کرد: امربه معروف نشانه سوز، غیرت و فطرت بیدار انسان است و یک فریضه مهم و تاثیر گذار در جامعه می‌باشد.

وی شناخت و شرایط امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ویژگی های امران به معروف و ناهیان منکر دانست وعنوان کرد: باید همه آحاد جامعه این وظیفه را  اول در خود زنده کنند و هرگاه با منکری در جامعه روبرو می‌شوند متذکر شوند.

این مسئول یادآور شد: امر به معروف در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و از ملاک های برتری جوامع اسلامی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما باید مردم را به سه شیوه به خدا  دعوت کنیم، از طریق منطق، موعظه و رفتار تا جامعه  از آسیب های اجتماعی در امان بماند.

تقی خانی خاطرنشان کرد: از شرایط امربه معروف از طریق قلبی  با چهره عبوس با معصیت کار برخورد شود، سپس مرحله زبانی یا لسانی که خود این مرحله در ده مرحله دارد که دراین مرحله با قول احسن و خوب باید حرف بزنیم و مرحله سوم قول سدید که محکم و با منطق حرف خود را بیان می نماییم.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها