خبرهای داغ:
کارشناس مسائل خانواده:

الگوی زنان جامعه اسلامی اهل بیت هستند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای زنان ما زینب کبری (س) و خاندان امام حسین (ع) الگوی حجاب و عفاف است چرا که با تحمل شرایط سخت همچنان بر ارزش های خود پافشاری نمودند.
کد خبر: ۸۷۹۶۵۱۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، نشست فرهنگی تربیتی حجاب و عفاف به همت حوزه مقاومت خواهران حضرت فاطمه(س) سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار گردید.

در این نشت فاطمه بندرچی مربی احکام و اخلاق در حوزه ی علمیه کوثر در خصوص وجود حضرت زهرا (س) توضیح داد: اگر نور وجودی حضرت زهرا(س) نبود خداوند عالم هستی، حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) را نمی آفرید.

این مربی احکام و اخلاق در حوزه  علمیه  کوثر درباره تربیت حضرت زهرا (س) تبیین کرد: پیامبر اکرم (ص) 40روز در غار حرا برای تزکیه نفس و عبادات مشغول بودند تا بتوانند در تربیت فرزند به بهترین نحو آمادگی داشته باشند و ما نیز آثار این تربیت را در وجود حضرت زهرا(س) و خصوصا در واقعه کربلا می بینیم.

وی در خصوص پوشش و حجاب زنان در قرآن کریم ابراز کرد: پوشش انسان در دو آیه 30و31  سوره  نور آمده است و هر دو آیه مربوط به حجاب و پوشش است، حجاب و پوشش هم برای مردان و هم برای زنان است.

بندرچی تصریح کرد: برای زنان ما زینب کبری (س) و خاندان امام حسین (ع) الگوی حجاب و عفاف است چرا که با تحمل شرایط سخت همچنان بر ارزش های خود پافشاری نمودند.

این استاد اذعان کرد: کرامت انسانی زن در سایه عفاف و حجاب او تامین می‌شود، حجاب نیز یکی از احکام دینی است که برای حفظ  پاکدامنی زن و نیز حفظ از آلودگی های اخلاقی تشریع شده است ، فراموش نکنیم که نهضت عاشورا برای احیای ارزش های دینی بود.

خانم بندچی در پایان  در مورد تربیت فرزندان  توضیحاتی داد و عنوان کرد: حجاب و پوشش برای وارد شدن در اجتماع و جامعه است و اگر این عامل در خانواده رعایت نشود موجب ناهنجاری در جامعه می گردد، پدر ومادر نقش بسیار اساسی در تربیت فرزند دارد و 80 درصد تربیت برعهده  پدر ومادر و فقط جامعه شاید 20درصد در آن دخالت داشته باشد.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها