جیغ بنفش علیه مهران مدیری همچنان ادامه دارد!

هرچند این روزنامه‌نگار در تلاش بود از دولت و تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای و در راس ان ظریف دفاع کند، اما مشخص نیست چرا آنان را «سازشکار» و «منفعت‌طلب» پنداشته است!!
کد خبر: ۸۷۹۶۷۵۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، مستحق رفتن به جهنم, انقلابیون نفهم!، یک مشت لات!و... پاسخ دولتیان به منتقدان مودب بود. اما انتقاد ناپذیری دولت و حامیانش اخیرا وارد فاز جدیدی شده و اینبار هنرمندان را نشانه رفته است!

ارگان خبری رسمی دولت اعتدال یادداشت سهام الدین بورقانی از قلم به دستان اصلاح‌طلب و افراطی حامی دولت را علیه صدا و سیما و مهران مدیری انتشار داد.
بورقانی در ابتدای این یادداشت ضمن تخریب صدا و سیما و برنامه‌ی پر‌بیننده‌ی «دورهمی» نوشت :بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی دنیا مهم‌ترین هدفشان را سرگرم کردن مخاطب می‌دانند. این رویکرد البته در کشور ما و در میان مدیران رسانه‌ای و بویژه رسانه ملی چندان طرفدار ندارد. رادیو و تلویزیون در کنار سرگرمی، همیشه قائل به الگوسازی، تغییر شیوه‌های غلط زندگی و آموزش بوده است. برنامه «دورهمی» هم که چند ماه دیگر یکساله می‌شود، از ابتدا نشان داده که علاوه بر بهره‌گیری از آیتم‌های طنز، قصد دارد الگوسازی و برخی آموزش‌ها را -هرچند در بسیاری موارد به شعاری‌ترین شکل ممکن و بیشتر به صورت سطحی- به مخاطب القا کند. مصداق روشن آن هم آخرین شماره این برنامه است که چند وقت پیش روی آنتن تلویزیون رفت. مهران مدیری سازنده دورهمی که جنجال و حاشیه را همواره دوست داشته، در این برنامه در باب «شجاعت» گفت: «عده‌ای جرأت کردند وارد عملیاتی شوند که به آنها گفته شده بود، برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه کار می‌کردیم، امروز که شرایط کاملاً عادی است، جواب آن دل و جرأت خارق‌العاده را با سازشکاری و منفعت‌طلبی می‌دهیم. اگر دل و جرأت بعضی کارها را ندارین، چرا پست‌هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می‌خواهد، تو که نمی‌تونی بتمرگ خانه‌ات».

در حالی که مهران مدیری کوچکترین اشاره‌ای به اینکه شخص خاصی مد‌نظرش است نکرد، با این حال حامیان قلم به دست دولت مصداق خوبی برای ضرب‌الامثل « فحش رو که بندازی رو زمین، صاحبش خودش اونو برمیداره میزنه زیر بغلش»هستند!تا انجا که بورقانی نوشت:به نظر می‌رسد مقصود مدیری و به عبارت دیگر رسانه ملی، از تعریفی که در مورد شجاعت ارائه داده، برجام و مدیران وزارت امور خارجه است.

هرچند این روزنامه‌نگار در تلاش بود از دولت و تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای و در راس ان ظریف دفاع کند، اما مشخص نیست چرا آنان را «سازشکار» و «منفعت‌طلب» پنداشته است!!

ارسال نظرات