خبرهای داغ:
دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب قزوین:

سرانه مصرف ایرانیان از اینترنت20درصد بیشتر از کل دنیا است

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب قزوین گفت: متاسفانه امروز کشور ما 20درصد بیشتر از سایر نقاط دنیا از فضای مجازی استفاده می کنند، طبق آمار این مصرف در دنیا 49 درصد و در ایران تا 70 درصد پیش می رود.
کد خبر: ۸۷۹۹۱۵۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

دکتر فاطمه محمدبیگی دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین صبح سه‌شنبه در گرد همایی  بسیج جامعه زنان در خصوص سواد رسانه ای عنوان کرد: اتفاق عجیب و نادر در فضای مجازی ایران افتاده است، سیستن های اندروید که اکثر تلفن های همراه زیر مجموعه این سیستم هستند، این قابلیت را دارند که  که قابل کنترل سرورهای کشور سازنده خود هستند، به عنوان مثال تلگرام در روسیه ،گوگل در آمریکا و گوشی‌های چینی در چین قابل کنترل هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز کشور ما 20درصد بیشتر از سایر نقاط دنیا از فضای مجازی استفاده می کنند، طبق آمار این مصرف در دنیا 49 درصد و در ایران تا 70 درصد پیش می رود، طبق گزارشات  10 هزار ساعت استفاده از فضای مجازی معادل زمان برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد است.

محمدبیگی تصریح کرد: امروز فضای مجازی به یک زیست بوم یا یک اکوسیستم تبدیل شده و در واقع باید آن را یک حقیقت تلقی کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از فضای مجازی گفت: عادت به شکسته شدن حریم شخصی، پر شدن اوقات فراغت و صرف وقت و همینطور عارضه‌های تششعات امواج Wi-Fi که سرطانزا است و باعث مشکلاتی از قبیل پیش‌فعالی، پرخاشگری، افزایش فشار خون و چربی خون و اختلال در تخمک گزاری و باعث عقیم شدن می‌شود وشگفت انگیز است که در چند سال اخیر ایران نابارورترین کشور دنیا شناخته شده است.

دکتر محمدبیگی در پایان این نشست عنوان کرد: سواد رسانه ای دارای سه آیتم تولید پیام، توانمندی مواجه شدن با پیام و تولید پیام توسط خود فرد می باشد.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال آن بازی های اینترنتی هستند که مورد توجه بسیاری از جوانان و دانش آموزان ما قرار گرفته است، بعنوان مثال بازی Clash of Clans  و GTA که پرمخاطب ترین بازی ها شناخته شده اند و 97درصد این بازی‌ها در خانه و در کنار خانواده صورت می‌پذیرد و فقط 3 درصد آنان در بیرون بازی می‌کنند یعنی خانواده و مادران ما توجهی به این قضیه ندارند.

این کارشناس مطرح کرد: به دنبال آن رویکردهایی نظیر اعتیاد، از بین بردن قبح گناه، افزایش خودکشی و کشت و کشتار و افزایش سحرو جادو همگی بر آمده از تاثیرات قرار گرفتن بیش از حد در فضای مجازی کنترل نشده است.

وی به این نکته‌ به مادران توصیه کرد که در خرید بازی های کامپیوتری برای فرزندانشان دقت لازم را به گروه‌های سنی‌شان داشته باشند و یا از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دانلود کنند.

1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها