به همت سازمان بسیج مداحان؛

هفتمین همایش کشوری هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) آغاز شد

هفتمین همایش کشوری هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) با هدف ایجاد هم افزایی و هماهنگی جوانان و پیشکسوتان در عرصه مداحی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۹۵۴۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد فراهانی عصر امروز در هفتمین همایش هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد اظهار داشت: این هفتمین همایش در هفتمین سال تاسیس سازمان بسیج مداحان است که به همت هیئت رزمندگان اسلام و بسیج مداحان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعتاً اساتید حاضر در این  جلسه، زینت تشکل‌های مذهبی هستند گفت: قریب به 40 جلسه شورای هماهنگی بین تشکل‌های جامعه مداحی برگزار کردیم که این موفقیت خوبی است و هماهنگی خوبی در سطح کلان تشکل‌های مربوط به مداحی ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای این هماهنگی‌ها شاهد باشیم که موازی کاری مضر در این زمینه در جامعه انجام نشود‌ و از بودجه‌ها به درستی استفاده شود.

وی درباره هدف برگزاری این همایش‌ها گفت: تالیف قلوب یکی از اهداف ما است چرا که در نشست شعرای آئینی در سال 90 با مقام معظم رهبری، ایشان به برگزاری جلسات مستمر جوانان و پیشکسوتان این عرصه اشاره کردند و طبق روایات در کنارهم نشستن مومنان طبیعتاً ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی می‌کند.

فراهانی با اشاره به هدف ایجاد و گسترش هم‌افزایی پیشکسوتان و جوانان جامعه مداح و شعر آیینی افزود:  مباحث معرفتی، تربیتی بصیرتی و مهارتی همواره مورد توجه دستور کار همایش‌ها بوده و در شورای هماهنگی همایش‌ها خروجی این همایش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ادامه داد: تبیین نقش مداحان و شعرای آئینی درباره مسائل سیاسی روز و بیان بایدها و نبایدها مداحی، روضه خوانی و شعر آیینی از دیگر موارد مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر سلسله جلیله که حضرت آقا درباره مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به کار بردند مدالی بر سینه جامعه مداحان و شعر آیینی است.

فراهانی درباره نقش مداحان و ذاکران اهل بیت در فتنه 88 تصریح کرد: در دوران فتنه، جامعه مداحان نمره قبولی در مواجهه با این مسئله کسب کرد چرا که به موقع موضع خود را مشخص کرد و علاوه بر جبهه جنگ نرم در جبهه مقابله فیزیکی با فتنه نیز برخورد کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها