خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی:

اطلاعات دریافتی‌ها در سامانه ثبت حقوق و مزایا باید به روز ثبت شود/ مجلس برسامانه نظارت می کند

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اطلاعات دریافتی ها باید به روز در سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات ثبت شود و مجلس بر سامانه مذکور نظارت می کند.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۷۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان تمامی دستگاه های اجرایی گفت: راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، قانون مناسب و نوینی است که سبب شفاف سازی پرداخت های مدیران می شود و درهمین راستا تصمیمی که مجلس گرفت، فراتر از تصمیم کمیسیون تلفیق بود و نه تنها به دستگاه های اجرایی بلکه به نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولتی و شرکت ها و موسسات اقتصادی نیروهای مسلح تخصیص و تعمیم داده شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانونگذار رصد سامانه را به دستگاه های نظارتی محدودکرده است، افزود: حقوق شهروندی ایجاب نمیکند که شخصی اطلاعات حساب خود را دراختیار تمام مردم قرار دهد و مجلس مصوب کرده که دراختیار دستگاه های نظارتی قرار گیرد، که تخلفی از قانون صورت نگیرد.

حسینی شاهرودی بااشاره به اینکه تمام پرداخت های نقدی، غیرنقدی، پاداش و عیدی کارکنان از هر محلی که دریافت می شود، دراین سامانه ثبت می شود، ادامه داد: تا پیش از این بسیاری از حساب ها پنهان بود، اما با این مصوبه اطلاعات حقوق ها و دریافتی ها باید به روز درسامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات ثبت شود که برای نخستین بار در کشور اتفاق می افتد.

دولت سامانه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار می کند

وی یادآور شد: این سامانه باید توسط دولت ایجاد شود و مجلس دولت را به راه اندازی سامانه مکلف کرده است و دولت طبیعتا این سامانه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار می کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستگاه های نظارتی سامانه ثبت حقوق و مزایا را رصد کرده و از آن بهره مند می شوند، ادامه داد: مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی که قوای مستقل از قوه مجریه هستند، ناظر بر دریافتی های مقامات و مدیران خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها