خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه ادبیان:

آگاهی بخشی به جوانان از مهم ترین اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی دانشگاه است

رئیس دانشگاه ادیبان گفت: آگاهی بخشی به جوانان از مهم ترین اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی دانشگاه است و باید نسبت به تحقق آن کوشا باشیم.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۲۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، حسین پور بشاش رئیس دانشگاه ادیبان در جمع اعضای شورای پایگاه بسیج این دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز میثاق مردم با رهبری در نهم دی ماه سال88 اظهارداشت:دانشگاه ادیبان از طرح های فرهنگی دانشجویان و اجرای مراسماتی که در راستای فرهنگ سازی در دانشگاه برگزار می‌شود حمایت و پشتیبانی مالی را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبالغ زیادی از بودجه دانشگاه برای مسائل عمرانی و معماری دانشگاه صرف شده است، افزود: ساخت و سازهای و فضا سازی های اخیر در دانشگاه در راستای ایجاد یک محیط مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی دانشگاه صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه ادیبان با بیان اینکه تک بعدی بودن برنامه های فرهنگی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت،تصریح کرد: اگر فقط بخواهیم فقط در راستای برنامه های مذهبی کار کنیم این می تواند تبدیل به یک برنامه خسته کننده بشود در آن صورت نه تنها اهداف مذهبی را دنبال نکرده ایم بلکه به نوعی باعث ایجاد دلزدگی در دانشجویان شده ایم با چند بعدی کردن برنامه های اجرایی برای دانشجویان می‌توانیم آنان را به اهدافی که در نظر داریم جذب کنیم.

وی با تأکید براینکه اجرای برنامه های فرهنگی در کنار فعالیت های ورزشی می‌تواند دانشجویان را جذب کند افزود: در حال حاضر فضاهای مجازی پر از شبهات دینی و مذهبی است عدم حضور جوانان مذهبی و بسیجی ما در فضاهای مجازی هم چون تلگرام و اینستاگرام و فعالیت نداشتن جوانان در این حوزه باعث بیشتر شدن فضای اشغالی توسط گروه های شبهه انداز و مخالف دین است.

پور بشاش با بیان اینکه فعالیت مذهبی و آگاهی بخشی به جوانان در این راستا باید توسط راه اندازی گفتمان هایی در داخل دانشگاه صورت گیرد،افزود: برای مشکل سیگار که بعضی جوانان در دانشگاه ها به آن مبتلا هستند یا مسئله حجاب که امروز جامعه گرفتار این معضل شده است از طریق راه اندازی گفتمان هایی با حضور افراد کارشناس در این زمینه می تواند بهبود یابد.

وی در پایان اذعان داشت: انتظار من از دانشجویان بسیجی دانشگاه این است که با هم دلی و هم زبانی با دیگر دوستان بحث امر به معروف را جدی تر بگیرند و این امر به معروف با عشق و دوستی بیشتر صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها