خبرهای داغ:
استاد خارج حوزه علمیه قم

دست اندازی به بیت المال و مذاکره با استکبار فتنه های جدید است/بیان مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی غرب یک شبهه است

آیت الله سیفی مازندرانی در یادواره شهدای شهرستان شاهرود گفت: این سخنان از روی شعار نیست،معنا و دلیل حرف ما شعار نیست دلیل آیه قرآن مجید است، بر چیدن این هراسی که بیان می کنند برچیدن قرآن است این عناوین مشتبهه ملت را بر سر دوراهی می اندازد.
کد خبر: ۸۸۰۰۲۵۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در یادواره بیش از هزار شهید شهرستان شاهرود که با شعار راه شهیدان راه بصیرت با حضور گسترده مسئواین و امت شهید پرور شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار کرد: مردم ولایت مدار شاهرود در فتنه 88 دو روز قبل از 9 دی به میدان آمدند و کفن پوش به دیگران خطر فتنه را هشدار دادند و مردم بصیر ،آگاه و سرمشق همه آنان بسیجیان و ولائیان بودند.

وی افزود: در قرآن مجید آیه ای آمده که صراحتاً بیان می کند فتنه جرمش در نزد خدا از قتل شدیدتر است؛ کسی که یک انسان مومن را به قتل برساند جایگاهش جهنم است و گناه کبیره انجام داده اما در این آیه پروردگار صراحتاً مجازات فتنه را شدیدتر از قتل بیان می کند چرا؟

فقیه و مدرس حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: یک انسان که جانش گرفته می شود آن هم جان نفسانی او در قتل اما در فتنه جان جامعه و روح جامعه را صلب می کنند و جامعه را فتنه می میراند.

وی با اشاره به کلام مولا علی(ع) تصریح کرد: در زمان رخ دادن فتنه کسی متوجه آن نمی شود دین و حقیقت بر مردم مشتبهه می شود و حق را از باطل نمی توان تشخیص داد و وقتی فتنه فروکش می کند مردم تازه بیدار می شوند و فتنه عبرتی است برای آنها.

سیفی مازندرانی با بیان اینکه ماهیت و ذات فتنه اینگونه است ادامه داد: فتنه در هنگام هجوم و شکل گیری و اوج شناخته نمی شود و سران فتنه و آنان که آتش را ایجاد کرده اند آن را حق جلوه می دهند اما وقتی فروکش کرد و شعله های خاموش شد آن زمان شناخته می شود که تازه چه مصیبت ها ایجاد شده و قانون فتنه این است.

وی با تاکید بر اینکه این قاعده فتنه در کلام مولا علی(ع) است افزود: این فتنه ها ایجاد می شود تا برای اهل بصیرت، بصیرتی باشد و هیچ فتنه ای از ابتدا معلوم نیست مگر خواص الهی که آن را بفهمند و این فتنه ها در زمان پیامبر و مولا علی(ع) هم بوده است.

فقیه و مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه حق را با معیار شخصیت ها نباید شناخت بیان کرد: قرآن حق را معرفی می کندو باید حق را شناخت و سِر قرآن است که می فرماید از قتل شدیدتر است چرا که در ابتدای پیدایش آن شناخته شده نیست و اسلام از ابتدا با این فتنه متولد شد و برای این غریب است.

وی تصریح کرد: از ابتدا عده ای توان شناخت حق از باطل را نداشتند و اسلام و حقانیت آن غریب بود و در میان امت اسلام هم دین غریب بوده و هست و اهل بصیرت آن را درک می کنند.

سیفی مازندرانی اظهار کرد: اهل بصیرت دارای تقوا هستند و در غبار حقیقت را گم نمی کنند چون تقوا نور است و تقوا انسان را در اختلافات سیاسی هدایت می کند و در آزمایش های سخت و مصیبت های ظلمت راه حق و باطل را می توان تشخیص داد.

وی با اشاره به زمان مولا علی(ع) و گم کردن راه حق توسط یاران ایشان گفت: در زمان مولا علی سران سپاه اسلام راه را گم کردند که نمونه آنها طلحه و زبیر هستند و در فتنه 88 هم تکرار شد و تاریخ عبرت است که حق را از باطل گم نکنیم.

فقیه و مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت هنر شناخت فتنه عنوان کرد: فتنه را باید با معیار اللهی بشناسیم و فتنه سال 88 ماهیت آن امروز برای ما روشن شده است و همیشه فتنه این نیست که در کف خیابان بریزند و آن زمان این فتنه بود که خط مقدم مبارزه با استکبار را هدف قرار داده بودند و شعار نه غزه و نه لبنان سر می دادند.

وی اضافه کرد: دشمن همان نقطه را هدف قرار داده بود نا از درون آن خط را بشکند و فتنه ها در کمین است و باید شناخت.

سیفی مازندرانی بیان کرد: این چه افتخاری است که مذاکره با آمریکا و سران استکبار این فتنه جدید است این چه افتخاری دارد که با اینها سر یک میز نشست با کسی که اهل منطق نیست و حیله گر و دورو و منافق است طبق قول قرآن نباید مذاکره کرد.

وی ادامه داد: این چه بینشی است که ما باید ایران هراسی را در میان فرهنگ های غربی از بین ببریم این گفته به چه معناست آیا این موافق منطق قرآن است و این عنوان مشتبه است که موجب انحراف مومنان می شود.

فتنه ها در کمین است/دست اندازی به بیت المال و مذاکره با استکبار فتنه های جدید است/بصیرت راه تشخیص حق و باطل/بیان مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی غرب یک شبهه است 

استاد خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر از اسلام هراسی منظور هراسی است که فرهنگ و مکتب قرآن و انبیاء آن را بیان می کنند که برداشتن کافر و ظالم از سر راه دین است و سران استکبار سدی در برابر توده مردم و دین باشند باید از بین بروند و در طول تاریخ این سران استکبار و طاغوت بودند که مانع رسیدن شریعت به مردم شدند و بسیار انسان های خداجو در کنار انبیا جنگیدند تا این مانع را بردارند این معنا درست است.

وی ادامه داد: اما ایران هراسی اگر به معنای این باشد که هراس از قدرت نظامی و دفاعی ما دارند و آن را کنار بگذاریم که این مخالف قرآن است و قرآن دستور داده که بر همه واجب است وحشت خود را بر دل دشمنان ایجاد کنند و این وحشت را در دل دشمن بکارند.

سیفی مازندرانی تاکید کرد: این سخنان از روی شعار نیست،معنا و دلیل حرف ما شعار نیست دلیل آیه قرآن مجید است، بر چیدن این هراسی که بیان می کنند برچیدن قرآن است این عناوین مشتبهه ملت را بر سر دوراهی می اندازد.

وی با اشاره به ولایت فقیه که جزو ضروریات مذهب و تاکید امامان هدی و امام عصر(عج) است افزود: آقایان با دنیا مذاکره می کنند و آن را لازم الاجرا می دانند و ما می گوییم اگر مذاکرات شما در برجام با شروط نه گانه ای که ولی امر مسلین گذاشته رعایت شد که نشد برای ما هیچ ارزشی ندارد.

فقیه و مدرس حوزه علمیه قم تاکید کرد: مذاکره بین المللی جلوی نفوذ را نمی گیرد، شما اگر به شرایط توجه می کردید آمریکا بدعهدی نمی کرد و به قول خودتان لگد نمی زد.

وی افزود: رهبری مگر توصیه نکرد،تذکر و مکتوب و نوشته و سخنرانی نکرد آیا رعایت کردید شما؟ ما باید فتنه های مختلف را ببینیم دست اندازی به بیت المال و اموال مردم و این حقوق های نجومی مال باباتون هست،قرآن می فرماید آن چه از انفال و ثروت های عمومی از جنگل و نفت و گاز و معدن در اختیار شما قرار داده این مال فقرا و محرومین و عموم جامعه است.

سیفی مازندرانی ادامه داد: آن وقت شما برای خودتان حقوق ماهی 20 میلیون تومان قانون کردید بدون اینکه از مجلس بگذارنید و خودتان نشستید و تصمیم گرفتید آیا این درست است؟ تازه غیرقانونی ها که 70 تا 100 میلیون بماند ابنها فتنه نیست؛ دست اندازی با انواع توجیهات به بیت المال؟

وی با تاکید بر بصیرت گفت: آنچه مهم است بصیرت است از فقه های دین شناس که قرآن مجید در قلب آنهاست باید آنانی که در خط ولایت هستند امت توجیه شوند و بصیرت مهم است و مولا علی(ع) تاکید دارند عَلَم ولایت و قرآن و دین و رسالت را کسی نمی تواند تحمل کند و مسئولیت را به آخر برساند مگر بصیرت و استقامت داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها