خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

صرفه جویی از اصول و مبانی مهم سبک زندگی اسلامی است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: صرفه جویی و دوری از اسراف و تبذیر یکی از اصول و مبانی مهم در خصوص سبک زندگی اسلامی است که تجمل‌گرایی و ریخت و پاش به عنوان نقطه مقابل آن در فرهنگ غربی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۰۱۳۶۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت اصلاح الگوی مصرف در جامعه اظهار کرد: بحث غنیمت، دوری از اسراف و ریخت‌وپاش از آموزه‌های دینی ما است که در قرآن و روایات نیز اهمیت والایی دارد.

وی تبیین کرد: اسراف و تبذیر از گناهان کبیره است که در قرآن و روایات نیز برای آن عذابی عظیم در نظر گرفته شده و شهید دستغیب نیز در کتاب گناهان کبیره به طور کامل به موضوع اسراف اشاره کرده است.

این مسئول ضمن اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: خداوند در آیات متعددی اسراف را نکوهش کرده و فرموده‌اند که من اسراف‌کاران را دوست ندارم چراکه برادران شیطانند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: خداوند همواره هدایت‌کننده محسنین، متقین و مومنین است و اسراف کاران از هدایت الهی بی‌بهره هستند.

نظری ضمن اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه مطرح کرد: هیچ نعمتی ارزشمندتر از غنیمت نیست و کسانی‌که اصلاح الگوی مصرف را در زندگی‌شان مهم قرار می‌دهند از دوستداران خداوند هستند.

وی تشریح کرد: اسراف و اقتصاد مقاومتی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به این معنا است که هر نعمتی که خداوند در اختیارمان قرار داده است را باید به طور صحیح و درست استفاده کنیم.

این مسئول اضافه کرد: صرفه جویی به معنی استفاده درست از همه نعمت‌های الهی است و در مقابل آن اگر از نعمتی درست و یا به موقع استفاده نگردد، اسراف صورت گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین توضیح داد: صرفه جویی و دوری از اسراف و تبذیر یکی از اصول و مبانی مهم در خصوص سبک زندگی اسلامی است که تجمل‌گرایی و ریخت و پاش به عنوان نقطه مقابل آن در فرهنگ غربی وجود دارد.

نظری چشم‌وهم‌چشمی را از فرهنگ اسلامی دور دانسته و خاطرنشان کرد: ما باید به اندازه نیاز از نعمت‌های الهی استفاده کرده و از اشرافی‌گری بپرهیزیم، عمل کردن به این موضوع در زندگی یک وظیفه همگانی است که موجب دوری جستن از گناهی بزرگ چون اسراف نیز می‌شود.

وی در خاتمه عمل به سخنان رهبری را واجب دانسته و متذکر شد: صرفه جویی و دوری از اسراف یکی از اصلی ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید برای تحقق آن در جامعه تلاش بسیاری نمود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها